شماری از بستگان قربانیان حمله مرگبار یک سال پیش به تظاهرات «جنبش روشنایی» در کابل شکایتی را علیه سران این جنبش به دادستان کل ارائه کردند.

شکایات علیه سران جنبش روشنایی در دادستانی کل افغانستان ثبت شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بازماندگان این قربانیان روز (چهارشنبه ۲۸ سرطان/تیر) در ثبت شکایت خود علیه سران جنبش روشنایی عنوان کرده‌اند که رهبران این جنبش، تظاهرکنندگان را از خطرات امنیتی آگاه نکرده بودند و این درحالی بوده که به این افرد پیشتر هشدارهای امنیتی داده شده بود.

تظاهرات جنبش روشنایی در دوم اسد/مرداد سال گذشته برگزار شد و در حمله بمب‌گذاران انتحاری به همایش اعتراضی این جنبش در چهارراه دهمزنگ در غرب کابل، ۱۰۰ نفر کشته و ۲۰۷ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

پیشتر، دولت افغانستان اعلام کرد که در یک عملیات مشترک، مولوی عبدالقیوم، مشهور به «شاهین خراسانی»، فرمانده داعش که از سازمان‌دهندگان حمله انتحاری علیه «جنبش روشنایی» بود، در شرق افغانستان کشته شد.

بی‌بی‌سی نوشت: جنبش روشنایی با تغییر خط انتقال برق وارداتی ترکمنستان موسوم به خط ۵۰۰ کیلوولت از بامیان به سالنگ مخالف است، ولی دولت با تأکید بر کشیدن این خط از سالنگ، وعده داده که یک خط ۲۲۰ کیلوولتی از بغلان به بامیان بکشد.

انتهای پیام/

اعتراض جنبش روشنایی به تغییر مسیر پروژه تاپی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.