آوارگان اردوگاههای اسکان موقت یونان از کمترین امکانات انسانی نیز محرومند.

محرومیت آوارگان اردوگاههای یونان از کمترین امکانات انسانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری «ان تی وی» آلمان، آوارگان اردوگاههای اسکان موقت یونان از کمترین امکانات انسانی نیز محرومند.

بر این اساس، در جزیره خیوس یونان، پشت به پشت، چادرهای خاکستری رنگ آوارگان مشاهده می شود و اغلب آوارگانی که خود را به این جزیره رسانده اند، سوری، ایرانی، عراقی و آفریقایی تبارند. آنها بدون در اختیار داشتن تاسیسات بهداشتی با بدبختی و فلاکت، زندگی و این طور احساس می کنند که گویا از سوی مقامات این کشور تنها و به حال خود رها شده اند.

حدود پنج هزار آواره هم اکنون در این جزیره زندگی می کنند که در دو اردوگاه (اسکان موقت) تقسیم شده اند. تقریبا همه این پناهجویان می دانند که چنانچه با درخواست پناهندگیشان مخالفت شود به خروج از این جزیره و انتقال به ترکیه تهدید می شوند. آنها چاره ای ندارند جز آنکه برای ماه ها یا حتی بیش از یکسال انتظار بکشند.

یکی از این آوارگان که متعلق به یک خانواده سوری است گفت: اوضاع بسیار سخت و بدی است. کسی به ما توجهی ندارد و اصلا برایشان مهم نیست که ما در خیابان بخوابیم. آنها (مقامات) فقط وعده و وعید می دهند.

سعید، یک تبعه ایرانی که هفت ماهی است در این اردوگاه اسکان یافته است در این باره گفت: ما مدت زیادی است که اینجا منتظریم و هربار که در مورد درخواست پناهندگیمان از مسئولان سوال می کنیم به ما می گویند باز هم صبر کنید و در نهایت جوابی به ما نمی‌دهند. ما مشکلات بسیار زیادی داریم. در این جا نزاع و درگیری هم پیش می آید.

برخی از چادرهای آوارگان در کنار ساحل این جزیره برپا شده اند. وقتی در نگاه اول به این منظره نگاه می کنید، نخست این تصور برایتان بوجود می آید که شاید اینجا یک کمپ و اردوی تفریحی برپا شده است؛ غافل از آنکه وضعیت فاجعه باری در اینجا حاکم است. حتی تاسیسات بهداشتی شامل سرویس بهداشتی و یا حمام نیز در اینجا وجود ندارد. وضعیت برای خانواده هایی که صاحب کودک هستند نیز بد است و این شرایط در ماههای گرم تابستان وخیم تر می شود. به همین خاطر همه به زیر چادرها پناه می برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار