اعتبارات عمرانی سال جاری سردشت 59 درصد افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرماندار سردشت گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان از محل تملک دارای های استان 136میلیارد ریال مصوب شده که در قالب 73 طرح تعریف شده است.افزایش 59 درصدی اعتبارات شهرستان سردشت

نژاد جهانی اظهار کرد: به رغم محدودیت های بودجه ای که در سطح کشور وجود دارد اعتبارات عمرانی شهرستان نسبت به سال گذشته 59 درصد افزایش یافته، در حالی که متوسط افزایش اعتبار استان از محل تملک دارای های آذربایجان غربی 14 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه سهم شهرستان بر اساس شاخص های تعیین شده از محل اعتبارات تملک دارایی های استان 4.6 درصد بود افزود: با پی گیری های انجام شده و انعکاس ضرورت های شهرستان و نگاه ویژه مسئولان استانی بویژه استاندار پنج درصد اعتبارات استانی به سردشت اختصاص یافت.
جهانی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 96 حدود 8500 میلیارد ریال است که بخشی از آن در مرحله اول توزیع و بخش دیگر به صورت متمرکز برای دستگاه های اجرایی خواهد بود که امیدوارم مسئولان استانی محرومیت های سردشت را مد نظر قرار داده و سهم قابل توجهی را به این شهرستان اختصاص دهند.
وی به طرح های مصوب شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های بودجه ای در توزیع اعتبارات مشکلاتی بود و سعی شد بر اساس نیاز سنجی، طرح های هدفمندی را که اثر توسعه ای بیشتری دارند در اولویت قرار گیرند .
فرماندار سردشت طراحی و ساخت کمربندی و مسیر دوم دسترسی به شهر سردشت را یکی از مهمترین طرح های امسال عنوان کرد و گفت: پی گیری های زیادی برای اجرای این طرح با توجه به حساسیت پدافند غیر عامل و وضع ترافیکی و بحرانی سردشت انجام شد و راهکارهای عملیاتی ارائه شد که مورد تائید استاندار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این طرح علاوه بر قابلیتی که در موضوع ترافیک و پدافند غیر عامل دارد با توجه به چشم انداز بسیار خوب یکی از طرح های کلیدی و زیربنایی توسعه سردشت است که می تواند در گردشگری نیز موثر باشد.
جهانی ادامه داد: طرح ساخت کمربندی و مسیر دوم دسترسی به شهر سردشت از محل آغاز تا جاده ساخت سد و نیروگاه سردشت 4.5 کیلومتر و از آنجا هم تا پلیس راه 2 کیلومتر فاصله دارد و برای اعمال نظارت و مدیریت بهینه منابع پیشنهاد شد که دستگاه اجرایی شهرداری باشد تا روند اجرایی و پیشرفت طرح با دقت و نظارت بیشتر صورت گیرد.
تامین برق، محوطه سازی و فاضلاب مساکن مهر، تجهیز سالن یادمان، ساخت استخر ذخیره آب، احیا و مرمت گلزار شهدا طرح های هادی و غیره از دیگر طرح هایی بودند که فرماندار سردشت به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام/ع


علی رغم کاهش اعتبارات استانی ، اعتبارات ملی شهرستان سردشت امسال افزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.