روز مرگ اپراتورها از نگاه وزیر ارتباطات/ ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری خارجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بر طبق برنامه ششم توسعه بخواهیم سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم بود.

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بدون حضور بخش خصوصی میسر نمیشودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ایرانسل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگر فعالیت‌های حوزه ICT به روال فعلی و با حضور شرکت‌های بخش خصوصی ادامه پیدا کند عقب افتادگی‌های سالهای گذشته جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها سه ضلع مثلثی هستند که باید در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: تمامی فعالیت ها در حوزه ICT باید با حضور سه بخش یاد شده انجام پذیرد و اگر می خواهیم همگام با فناوری‌های روز دنیا  در حوزه‌های مختلف به خصوص اینترنت پیش برویم باید الگوی همکاری بخش خصوصی، دولت و دانشگاه را در بخشهای مختلف کشور اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین به پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: این پروژه عظیم یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم بوده است، مجموعه وزارت ارتباطات و دولت تمام توان خود را برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به کار برده اما به دلیل گستردگی پروژه نیاز به همکاری بخش خصوصی لازم دیده شد.

واعظی همچنین با استقبال از حضور بخش خصوصی در حوزه ICT گفت: رقابت میان شرکت‌های خصوصی در حوزه ارتباطات خوب است اما اگر اپراتوری تصوری از وضعیت خوب خود داشته باشد، آن روز، روز مرگ اپراتور است، زیرا دنیای فناوری دائما با تغییر مواجه است و شرکت‌ها همیشه باید طرحهای خلاقانه و جدید داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر به بسترهای انقلاب چهارم توسعه اشاره و تصریح کرد: خدمات حوزه اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، اینترنت نسل پنجم و ... همگی در خدمت توسعه کشورها قرار دارند و با توجه به جایگاه ایران باید به توسعه صنعت توجه ویژه شود و با تامین زیرساخت جهشی در صنعت کشور بوجود آید.

وی با تاکید بر اینکه اگر بر اساس برنامه ششم توسعه بخواهیم سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم، گفت: در مناطق محروم و روستایی و حتی مناطق مرزی کشور زمینه ارتباطات به خوبی فراهم نیست و برای افزایش امکانات در مناطق یادشده سالانه به 300 میلیارد تومان اعتبار صرف می شود تا شرایط ارائه خدمات در روستاها به خوبی فراهم شود.

واعظی اعلام کرد: باید همسو با ارائه خدمات اینترنتی در روستاها خدمات الکترونیکی نیز ارائه شود تا شاهد ارائه خدمات بدون توسعه یافتگی نباشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با حمایت از تولید محصولات داخلی در حوزه ICT اظهار داشت: باید با استفاده از محصولات داخلی نهضتی در تولید محصولات ایرانی در این حوزه راه بیافتد.

 

انتهای پیام/

 ارائه خدمات اینترنتی در روستاها همسو با توسعه یافتگی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار