سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت گفت : روابط روسیه و ایران آینده روشنی را بین 2 کشور به تصویر می کشد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،بیست چهارمین نشست تخصصی توسعه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با حضور کنستانتین آلکسیف  سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت برگزارشد؛ سید جلال جلالی فر مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی استان گیلان حجم مبادلات ایران به کشور روسیه گفت :حجم مبادلات از ۲۶۷ میلیون دلار در سال۲۰۱۵ به ۳۰۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است .

وی اظهار داشت : تعاملات ایران و کشور روسیه با توجه به ظرفیت ها مزیت مهمی برای 2 کشور محسوب می شود.

مشاور روابط اقتصادی با روسیه با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های مطلوب تجاری و بازرگانی ایران حجم تراز مبادلات ایران به کشور روسیه مطلوب نیست بیان کرد: باتوجه به مزیت های مطلوب کشور در حوزه بنادر به ویژه بنادر شمالی، ظرفیت ایران در حجم مبادلات به کشور روسیه فراتر از حد موجود است.

آلکسیف سرکنسولگری رشت در این جلسه با بیان اینکه روابط سیاسی بین ایران و روسیه همیشه مثبت است افزود: این 2 کشور در موضوعات خاورمیانه مانند سوریه و مبارزه تروریسم هدف مشترک را دنبال می کنند و همچنین اوایل امسال مذاکرات دو رییس جمهور بسیار ثمر بخش بوده است.

سرکنسول فدراسیون در پایان تصر یح کرد: طبق جلسات مختلفی که مقامات دو کشور داشته اند امیدواریم حذف ویزای ورود ایرانیان به روسیه در آینده نزدیک انجام گیرد.

متصل شدن راه آهن ایران از طریق استان گیلان به آذربایجان و در نهایت روسیه باعث مبادلات بیشتر بین 2 کشور خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/ی

روسیه خواهان محصولات کشاورزی و دریایی گیلان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
معلومه فرقون هم بهتون نمیده جاهای حساس از پشت خنجر زده به دشمنان ما سلاح میده