رئیس دانشگاه انتظامی امین گفت: امروز موادمخدر علت اصلی بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و غیره در جامعه است، به همین جهت مبارزه با این بلا رسالت تمام کشورها محسوب می شود.

موادمخدر منابع مالی و انسانی کشورهای جهان را نابود می‌کند/ مبارزه با موادمخدر رسالت تمام کشورهای جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار لطفعلی بختیاری رئیس دانشگاه انتظامی امین در کارگاه مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت سازمان های همکاری اقتصادی اکو امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت:  پدیده خانمان برانداز مواد مخدر در دنیا علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن سرمایه های مادی کشورها بلکه موجب نابودی نیروی و سرمایه انسانی آن ها نیز شده است.

وی افزود: امروز مواد مخدر از دو جهت آثار مخربی در جهت نابودی سرمایه ‌های انسانی کشورها دارد، از یک سو مواد مخدر بسیاری از نیروهای زبده و آموزش دیده کشورها را به مبارزه با این پدید مشغول کرده و باعث شهادت افرادی زیادی شده است و از سوی دیگر اگر اقدامات در جهت مبارزه با مواد مخدر ضعیف باشد افراد زیادی درگیر این معضل می شوند و فردی که می توانسته در جامعه فعالیت کند را از کار می‌اندازد.

رئیس دانشگاه انتظامی امین تاکید کرد: امروز موادمخدر علت اصلی بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و غیره در جامعه است، به همین جهت مبارزه با این بلا رسالت تمام کشورها محسوب می شود.

سردار بختیاری گفت: افزایش مهارت نیروها در جهت مبارزه با مواد مخدر امروز در دستور کار تمام کشورها قرار دارد و در این مسیر هم باید نیروهای انسانی را آموزش داد و از تجربه نیروهای زبده استفاده کرد. پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز با کمک اساتید زبده توانسته تجارب خود را با کشورهای عضو اکو مبادله کند.

وی افزود: امروز هم شاهد برگزاری یکی دیگر از ورک شاپ های حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم، دانشگاه امین مسئولیت تربیت افسران جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، در این راستا که به دلیل تجمع تجربه در این دانشگاه آمادگی داریم تا دوره های مشترک برای مبارزه با انواع مواد مخدر را با پلیس‌های تخصصی دیگر کشورها برگزار کنیم.

گفتنی است، در این کارگروه نمایندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکیه حضور داشتند.

انتهای پیام/

استفاده از تجربیات نیروهای زبده باید در دستور کار مبارزه با موادمخدر قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار