به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارمند ارشد تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در چند سال گذشته اساسی ترین مشکل کمپرسورهای گریز از مرکز قیچی کردن شافت پینیون در پشت پروانه بود که موجب آسیب دیدن پروانه و یاتاقان ها می شد.
حسین مومنی ،کمپرسورهای کلارک از نوع چهار مرحله ای را مجهز به دو عدد پینیون دور پایین و بالا که روی هر کدام از آنها دو پروانه نصب شده معرفی کرد و افزود : این کمپرسورها وظیفه افزایش فشار حدود هفت هزار متر مکعب هوا را از فشار جو به حدود هشت اتمسفر دارد و با دستگاهی که با الکتروموتور و توربینی که می چرخند به دوران در می آیند .
وی مراحل اجرایی طرح را تعیین جنس و سختی ، طراحی ، ماشین کاری پینیون آسیب دیده و ساخت قطعه جایگزین بیان کرد و گفت : پینیون تهیه شده چند ماه است روی کمپرسور C-2402 واحد هوای فشرده نصب شده و بدون هیچ گونه مشکلی در سرویس است؛ چهار عدد پینیون درگیر هم به همین روش اصلاح شده و آماده نصب است.
انتهای پیام/م