به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون توسعه مدیریت و منابع راهآهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهآهن استان اصفهان گفت:امسال نودمین سالگرد تاسیس شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران است. در سال 1306، دو لایحه درباره احداث راهآهن مرکزی تقدیم مجلس و راهآهن تا سال 1317 احداث شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن، بیان کرد: در دوران سازندگی راهآهن نقشهای قابل ملاحظهای را ایفا کرده و دولتها توجه بیشتری را به راهآهن داشتهاند. امروزه راهآهن مورد توجه مسئولان کشور است و توسعه بسیار خوبی در این بخش صورت گرفته است.
محمدرضا نصرتنظامی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سهم راهآهن از جابهجایی بار در کشور 10.2 درصد است، گفت: این در حالی است که در جامعه اروپا این مقدار نزدیک به 18 درصد است که این مقدار در کشور ما قابل توجه نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع راهآهن، تصریح کرد: انتظار میرود در پایان برنامه ششم سهم این شرکت از 10.2 به 30 درصد افزایش پیدا کند که این مسئله نیاز به بودجه 104 هزار میلیارد تومانی دارد. بایستی بخش زیادی از این بودجه از طریق بخش خصوصی انجام گیرد و شرایط بسیار خوبی برای ورود بخش خصوصی در این بخش در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ماسوری از افتخارت راهآهن است و در هرکجا نقش وی زمینهساز بهبودهای بسیار زیادی بوده است. وی در حوزه منابع انسانی نیز مهارتهای بیبدیلی دارد و مصداق بارز یک فرد متخصص است که در راهآهن اصفهان خدمات موثری را انجام داد. کارکنان راهآهن اصفهان موفقیت خود را در موفقیت مدیر خود دیدند و این موفقیت در نتیجه تلاشهای کارکنان این اداره است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راهآهن ادامه داد: سادات حسینی نیز از مدیران برجسته است و راهآهن فرسوده بخش جنوب را مدیریت کرد. گرچه مشکلات بسیار زیادی در سر راه وی وجود داشت بدون هرگونه تأملی این سمت را پذیرفت.
حسینی در راهآهن کرمان نیز فعالیتهای ارزندهای را انجام داد و به دلیل موقعیتهای خاص در این استان خدمات موثری را انجام داد.
انتهای پیام/م