انجمن مجموعه‌داران ایران نسبت به نحوه قیمت‌گذاری آثار ارائه شده در حراج تهران انتقاد دارد.

منوچهر لطفی، رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مهم‌ترین ایرادی که انجمن مجموعه‌داران ایران از حراج تهران می‌تواند داشته باشد بر نحوه قیمت‌گذاری، ارزیابی و کارشناسی آثار به فروش رفته در این حراج است. ما معتقدیم اصالت آثاری که در حراج‌ها برای فروش ارائه می‌شوند باید به صورت کارشناسانه تأیید شود. علاوه بر این باید در قیمت‌گذاری آثار نیز دقت داشت یعنی بهتر است قیمت آثار به حراج گذاشته شده با قیمت بازار که در میان هنرمندان و مجموعه‌داران متداول است، همخوانی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه در نگاه اول به قیمت‌های پایه حراج تهران متوجه می‌شویم آثاری با قیمت‌های غیرمعمول و کاذب در میان آثار به حراج گذاشته شده در این حراج کاملا مشهود است در صورتی که فلسفه حراج‌ها مبتنی بر اصالت آثار و گذاشتن قیمت‌های کارشناسی معتبر و قابل استناد بر روی آثار است.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران با بیان این امر که قیمت‌های پایه آثار ارائه شده در حراج تهران بالاتر از حد متعارف است، اظهار داشت: این نحوه قیمت‌گذاری نه تنها تأثیری بر روی بازار نمی‌گذارد بلکه در آینده موجب دلسردی و اطمینان نداشتن از برگزاری حراج‌هایی مانند حراج تهران می‌شود.

لطفی ادامه داد: ما اعتقاد داریم حراج تهران می‌تواند با درستی فعالیت خود تأثیر بسزایی بر روی ارزش آثار فرهنگی-هنری کشورمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن مجموعه‌داران ایران برای دست‌اندرکاران برگزاری حراج تهران آرزوی موفقیت دارد.

یادآور می‌شود؛ حراج تهران، ابتکار فرهنگی و اقتصادی بوده که با هدف بهره‌گیری از بهترین تجربیات و تسهیلات در گردآوری و ارائه شایسته آثار هنری فاخر برگزار می‌شود البته این کار منتقدانی هم دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار