جشنواره شعر بسیج در استان بوشهر برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از برگزاری جشنواره استانی شعر بسیج در پنج فصل خبر داد.

جشنواره شعر بسیج در استان بوشهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی مردانی ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی جشنواره شعر بسیج با بیان اینکه شعر از ماندگارترین هنرهاست، اظهار داشت: این هنر سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و از اهمیت و تأثیر آن در جامعه هرگز کاسته نشده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر افزود: رسالت هنر و هنرمند متعهد و انقلابی بیان حقایق عالم هستی و روشنگری است و شاعر با بهره‌گیری از ذوق و قریحه خود عالی‌ترین معانی را به مخاطب عرضه می‌دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دوسالانه شعر بسیج در استان بوشهر، گفت: هفتمین جشنواره شعر بسیج در سال جاری در پنج فصل در پنج فصل با عناوین «پیام اطلسی‌ها»، «قد قامت زخم»، «ساعت به وقت شرعی دریا»، «رأس ساعت حضور» و «گلبرگ‌های انقلاب» برگزار می‌شود.

مردانی خاطرنشان کرد: جشنواره در چهار بخش کلاسیک، محاوره، طنز و نوجوان (متولدین فروردین ۱۳۸۳ تا فروردین ۱۳۷۸) برگزار می‌شود، هنرمندان شاعر می‌توانند در هر فصل از جشنواره سه اثر برای هر موضوع ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به اینکه اختتامیه هر فصل از جشنواره به میزبانی یک شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند آثار خود به صورت حضوری یا پست به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند و امکان ارسال آثار از طریق رایانامه Bubao.Poem@Gmail.com یا شناسه Bao-Poet@ در پیام‌رسان تلگرام نیز فراهم شده است.

در ادامه این نشست مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر با بیان اینکه زمان ارسال آثار برای فصل اول جشنواره استانی شعر بسیج با عنوان «پیام اطلسی‌ها» پایان مردادماه است، افزود: «شور شهدایی، حجاب زینبی»، «تا با ولایتیم پر از بی‌نهایتیم»، «چراغ راه»، «بیعت با لاله‌ها»، «سروهای استوار»، «جرعه نوشان شهادت»، «دریغ‌های ناگهان»، «مسافران حریم حرم»، «روایت پایداری» و «آیه‌های جهاد» از موضوع‌های در نظر گرفته شده برای اولین فصل جشنواره هستند و اختتامیه پایان شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با معرفی و تقدیر برگزیدگان در شهرستان دیلم برگزار می‌شود.

محمدرضا احمدی فر یادآور: برگزیدگان هر فصل از هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان بوشهر به مرحله سراسری جشنواره راه می‌یابند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.