نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تلاش های ویژه معاون اول رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل بحران واگذاری کارخانه ماشین سازی خبر داد.

تلاش برای حل بحران واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه موضوع واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به عنوان نگین صنعت آذربایجان نگرانی های جدی را برای جامعه کارگری استان و نیز اهالی شهر تبریز ایجاد کرده است، نمایندگان این حوزه انتخابیه از هر فرصتی برای پیگیری موضوع از مسئولان اجرایی استفاده می کنند.

وی افزود: بر همین اساس در حاشیه جلسه دیروز شورای عالی اداری کشور که بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در آن شرکت دارم، با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و نیز وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و موضوع درخواست جامعه کارگری و نمایندگان مجلس را در این زمینه مطرح کردم.

ساعی ادامه داد: آقای جهانگیری قول مساعد برای طرح موضوع و در صورت لزوم اخذ مصوبه از هیأت دولت دادند و نیز آقای ربیعی بر تسریع در پیگیری واگذاری به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) قول دادند.

وی با تأکید بر اینکه باید بلاتکلیفی چندین ساله کارخانه ماشین سازی تبریز رفع شود، گفت: متاسفانه هر از چند گاهی نام افرادی که اهلیت و هویت آنها مشخص نبوده و برنامه و هدف شان برای سرمایه گذاری معلوم نیست، برای واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز مطرح می شود و نگرانی های جدی را در میان مردم، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان علاقمند و متعهد ایجاد می کنند.

ساعی خاطر نشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم به منظور تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه و فضای امن شغلی در این زمینه با تلاش مضاعف وارد میدان شده و نگذاریم در واگذاری این مجموعه عظیم صنعتی غفلتی صورت گیرد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با تلاش های صورت گرفته و همکاری های لازم اتفاق مبارکی در وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز صورت گیرد.

گروه ماشین سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه‌های آذربایجان واقع در منطقه صنعتی قراملک است که انواع ماشین‌های صنعتی مانند ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی را تولید می کند.

ساخت، تکمیل و توسعه کارخانه ماشین ‌سازی تبریز در سال 1346 بین ایران و چکسلواکی منعقد شد و این کارخانه از سال 1351 مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به دلیل مشکلاتی که در دولت های نهم و دهم بروز و ظهور کرد، از مسایل بحث برانگیز صنعت آذربایجان شرقی در سال های اخیر بوده است.

 

 

انتهای پیام/ش

 

گروه ماشین سازی تبریز  بزرگترین کارخانه‌ آذربایجان واقع در منطقه صنعتی قراملک تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.