نخستین همایش ارائه پژوهش های فرهنگی اجتماعی به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با رویکرد پژوهش محوری و جامع نگری برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در این همایش  گفت: هر اتفاق و رویدادی که در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر رقم می خورد از منظر این سازمان باید در مسیر برنامه ریزی و مطالعه دقیق  قرار گیرد و در سطح مدیریت شهری آسیب‌شناسی شود. 

مجتبی رضازاده،  شناسایی آسیب‌های در سطح مدیریت شهری را از طریق انجام پژوهش های جامع تاکیدکرد و افزود:می‌توان از نتایج این پژوهش ها به عنوان مبنای برنامه ریزی فرهنگی استفاده شود.

وی، بهره‌گیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشان را برای اجرای پژوهش های متعدد فرهنگی و اجتماعی یادآور شد و افزود:«رصدکیفیت زندگی شهری به تفکیک مناطق پنج گانه»،«میزان تأثیر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان»،«وضعیت نشاط اجتماعی در بین شهروندان» و «علل طلاق درخواست زوجین متقاضی جدایی در کاشان» از جمله عناوین این پژوهش ها محسوب می شود.

مشاور شهردار کاشان، پژوهش «رصدکیفیت زندگی شهری به تفکیک مناطق پنج گانه»را یاری رسان مدیران مناطق و نواحی برای شناسایی چالش ها و مخاطرات اجتماعی و فرهنگی شهروندان برای رفع آن دانست و گفت: انجام پژوهش «وضعیت نشاط اجتماعی در بین شهروندان» نیز شناخت میزان شادابی و نشاط فردی و عمومی با وجود تعاریف مختلف از آن متناسب با اقتضائات فرهنگی کاشان است.

رضازاده، با تأکید بر لزوم اهتمام همه دستگاه ها و نهادها برای تقویت بنیان خانواده، اجرای پژوهش علل طلاق زوجین در کاشان را گامی در این مسیر عنوان کرد و گفت: آمار موجود در شهرستان با توجه به جایگاه والای این نهاد جامعه ساز نگران کننده است.

نخستین همایش ارائه پژوهش های فرهنگی اجتماعی  با حضور مدیران شهری و مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرستان کاشان در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

مدیران شهری کاشان پژوهش های فرهنگی اجتماعی را ارزیابی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.