فرهنگ‏سرای فردوس ضمن رونمایی از سایت جشنواره‏ های مجازی، «چهارمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» را آغاز کرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیژن پورمند رئیس فرهنگ‏سرای فردوس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏خوانی گفت: «جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» عنوان برنامه­‌ای است که طی آن کتاب‌های مناسب این رده سنی و گروه اجتماعی، با مشارکت داوطلبان و علاقه‌مندان، به کتاب صوتی تبدیل می‌شود. چهارمین دوره این جشنواره در بخش‌­های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب­‌های معرفی شده)، بخش جنبی (جمع آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) برگزار می‏ شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 افزود: با توجه به هزینه ‏بالای تولید و چاپ کتاب‏ های بریل برای نابینایان و حجیم بودن آن‌ها، امکان تبدیل بسیاری از کتاب‏ های چاپ‏ شده وجود ندارد. لذا در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است تا علاقه ‏مندان بتوانند با نیت خیرخواهانه و عمل نوع‏ دوستانه خود در تولید کتاب‏ های صوتی مشارکت کنند.

رئیس فرهنگ‏سرای فردوس با اشاره به ویژگی‏ های تارنمای جشنواره گفت: بخش اصلی آن شامل تولید اثر از میان کتاب‏‌های معرفی شده و بخش جنبی آن، گردآوری افسانه‏ ها و متل‏ ها با گویش ‏ها و لهجه‌های محلی را شامل می‏ شود. قصص قرآنی و دینی و همچنین بخش ویژه برای تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی، از دیگر بخش ‏های تفکیک‏ شده در این سایت است.

وی افزود: کتاب‏خانه فردوس پس از گردآوری فایل‏‌های ارسال شده به جشنواره و انجام خدمات فنی لازم بر روی آنها، آثار نهایی و کامل را برای بهره‏ برداری در اختیار مراکز ویژه نابینایان در سراسر کشور قرار خواهد داد.

بیژن پورمند با اشاره به بخش مسابقه و رقابتی این دوره از جشنواره گفت: اگرچه داوطلبان با رویکرد معنوی و خیرخواهی و نوع‏ دوستی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت اما، پس از انتخاب آثار برگزیده توسط هیات داوران لوح و جوایز ارزنده‏ ای به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

 

کتاب‌های صوتی؛ راهی برای ارتقای مطالعه روشندلان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.