نصب لیبل بر روی انواع گوشت دام سبک و سنگین از هفته آینده در مرکز استان اجرایی می شود.

علی تهوری رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان این مطلب گفت:بر اساس دستور العمل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و در راستای اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان،به لحاظ رعایت و حفظ حقوق مصرف کنندگان در شناسایی انواع گوشت قرمز مورد مصرف سبد خانوار، بزودی طرح لیبل گذاری بر روی دام های سبک و سنگین در مرکز استان اجرایی می شود.

وی افزود:در این طرح دام های نر اعم از سبک و سنگین با لیبل آبی و دام های ماده با لیبل سفید رنگ که توسط کشتارگاه بر روی لاشه نصب می شود قابل تمایز از یکدیگر خواهد بود.

تهوری از همشهریان خواست ضمن توجه به نرخ نامه گوشت قرمز در واحدهای صنفی مرکز استان در خرید گوشت به لیبل نصب شده نیز توجه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف (گرانفروشی،تقلب وکم فروشی و غیره) مراتب را به ستاد خبری  (124 ) این اداره اعلام نمایند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان بیرجند در تاریخ بیست و هفتم تیر ماه جاری به علت افزایش قیمت دام زنده مرغوب،قیمت گوشت بره و بزغاله نر در شهرستان بیرجند به صورت مخلوط و شقه 34000 تومان برای هر کیلوگرم مصوب شد.

انتهای پیام/غ

لزوم توجه مردم به لیبل نصب شده روی گوشت 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.