نوری گفت: در مسابقات جام جهانی می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم اما باشگاه ها با تیم ملی همکاری نکردند و بازیکنانشان را در اختیار ما قرار ندادند.

ویرایش//به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان در مسابقات جام جهانی از بین شانزده تیم،به مقام پانزدهم دست یافت که این رتبه سبب انتقاد شدید کارشناسان بسکتبال شد.

در مصاحبه های اخیر گفته شد که بازیکنان تیم پس از بازی های جام جهانی باهم درگیر می شدند که رضا نوری سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: به علت فشارهای روانی که وجود داشت، شاگردانم باهم درگیر می شدند البته این درگیری به دور از چشم من بود و بازیکنان جرات نداشتند در حضور من و کادر فنی باهم دعوا کنند.درگیری آنها هم به این علت بود که به هم می گفتند چرا در بازی، دفاع و یا پاس ندادی و همه اینها هم به علت فشارهای عصبی بود.

به دنبال دلایل ناکامی جام جهانی  هستیم

وی ادامه داد: طی جلسه ای با فدراسیون  این مسائل را بررسی خواهیم کرد که در سال های آینده این اتفاقات تکرار نشود تا  بتوان نتیجه قابل قبولی را کسب کرد.باید دنبال چراها و دلایل باخت باشیم تا در مسابقات بعدی با  این مشکلات مواجه نشویم.

نقاط قوت ما تبدیل به ضعف شد

نوری درباره حریفان مسابقات جام جهانی گفت: 16 تیم در این مسابقات شرکت کردند که 8 تیم نخست این رقابت ها از لحاظ فیزیکی بالاتر از ما بودند و نبرد با آنها برای تیم ما بسیار مشکل بود اما در 8 تیم پایین ترمی توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم و نباید بازی را برابر مصر و کره جنوبی جنوبی واگذار می کردیم.در کل در این مسابقات نقاط قوتی که داشتیم نبدیل به نقاط ضعف ما شد بنابراین نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

باشگاه ها با تیم ملی بسکتبال همکاری نکردند

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان افزود: زمستان سال 92،این بازیکنان را تحویل گرفتم.زمانی که آنها در تیم های دسته یک فعالیت داشتند و یا در لیگ برتر نیمکت نشین بودند و یا زمان کمی از آنها در زمین استفاده می شد اما همین بازیکنان در مسابقات جهانی حضور داشتند.ما می توانستیم تمرینات بهتری داشته باشیم اما متاسفانه باشگاه ها با ما همکاری نکردند و بازیکنانشان را به ما ندادند بر این اساس باید انتظار چنین نتیجه ای را هم داشت.

چرا عده ای می گویند بازیکنان در مسابقات جهانی ستاره نبودند؟

 نوری افزود: مصاحبه فردی را در خصوص مسابقات جام جهانی خواندم که معتقد بود بازیکنان در جام جهانی ستاره نبودند.اما همین  بازیکنان را در باشگاه خودش ستاره می دانست.چطور می شود بازیکنی در مسابقات باشگاهی ستاره باشد اما در مسابقات جهانی نباشد؟ این موضوع واقعا جای بحث دارد.

به هیچ بازیکنی اهانت نکردم

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان بیان کرد: در این مسابقات به بازیکنانی توهین نکردم.همه شاگردانم همانند پسرم هستنداما  گاهی اوقات مربی عصبانی می شود و حرفی را هم می زند اما دلیل باخت ما در این مسابقات این است؟ اینکه سر بازیکنان داد و فریاد کنی عامل باخت به حسلب می آید؟

انتخاب بازیکنان برعهده من و نناد بود

نوری درباره انتخاب بازیکنان در مسابقات جام جهانی گفت: محمود مشحون (رئیس فدراسیون) انتخاب بازیکنان را بر عهده من و نناد تترونیک گذاشت و به انتخاب ما اعتماد داشت و هیچ دخالتی هم در این موضوع نکرد.

وی درباره خط خوردن درو درغوکاسیان افزود: فدراسیون هیچ دخالتی در خط خوردن درغوکاسیان نداشت و به تشخیص من این بازیکن خط خورد زیرا که برای مسابقات جهانی آمادگی لازم را نداشت.در مسابقات آسیایی هم محمدرضا بهرامزاد را از لیست خط زدم اما در مسابقات جهانی،جز ترکیب تیم بود و دلیل آن هم این بود که برای مسابقات از آمادگی بیشتری برخوردار بود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار