بیش از 8 هزار حلقه چاه مجاز در سیستان و بلوچستان به کنتور ‌هوشمند مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 8 هزارو600 حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که باید به کنتور مجهز شود که در این راستا تا کنون 910 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.


عباس سارانی در شورای آب استان افزود:‌ در این رابطه می‌طلبد اعتباراتی اختصاص یابد و کشاورزان هم برای نصب کنتور هوشمند اقدام کنند، چرا که به آن‌ها کمک می‌کند که بدانند چه میزان مصرف کنند تا بتوان از آب ذخیره شده برای طرح های صنعتی استفاده کرد.


وی بیان کرد: تعداد 6 ‌هزار و 113 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که 4 هزار و 208 حلقه مشمول قانون نمی‌شود و به واسطه وجود این چاه‌ها هر سال شاهد هدر‌رفت‌ 230 میلیون مترمکعب آب هستیم.


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان این که در این باره طرح اجرا و تعادل بخشی از سال 94 آغاز شد، ادامه داد: از 15 پروژه 11 طرح در وزارت نیرو انجام می‌شود که یکی از موضوع‌ها بستن چاه غیرمجاز است که اعتباری به این موضوع اختصاص می‌یابد و این چاه‌ها طبق برنامه بسته می‌شود، همزمان هزار‌ و 905 حلقه چاه باید تعیین تکلیف و براساس دستورالعمل، آبدهی آن اعلام شود؛ میزانی که براساس قابلیت دشت‌ها تشخیص داده شده است.


وی تصریح کرد: حفاظت از آب یک وظیفه ملی است چراکه وضعیت آب بحرانی است، خشکسالی‌‌ها ادامه دارد و بارندگی‌ها وضعیت نرمالی را نخواهد داشت، مردم نیز باید متوجه باشند از حفر چاه‌های غیرمجاز خودداری کنند.


سارانی گفت: بیش از ‌هزار و 300 روستا در استان آبرسانی سیار می‌شود، چون بارندگی نداشتیم، چاه‌ها نیز کنار رودخانه‌ها بوده و سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت پایین رفته است.

 

انتهای پیام/گ

 

تامین اعتبار برای مجهز شدن چاه ها به کنتورهوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار