بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری مراسم شعر عصر بزرگ کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  ؛ عصر شعر بزرگ کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده توسط انجمن ادبی غزل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تالارغدیر کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم، گرامیداشت شخصیت های فرهنگی استان را یکی از کارهای بسیار پسندیده دانست و افزود: ادیب هنرمند عناصری را که برای تولید یک مضمون و انتقال آن به مخاطب لازم است رعایت می کند.

حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: اگر تسلط به قواعد بازی، توجه به جایگاه زبان و پرورش این دو، بکار گیری تساهل و تسامح در تولید مضامین رعایت شود بدون شک می تواند مخاطبین بسیاری را جذب کند.

وی افزود: زبان هویتی متنی و مضمون هویت زبانی است که اگر این عناصر چهارگانه رعایت نشود در واقع ارزشی را که باید برای خود و حفظ زبان قائل شود، نشده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: در مواجهه با جامعه و ارتباطاتی که داریم زبان تنهاترین عنصر ارتباطی است که می تواند با مخاطب ارتباط مقبولی برقرار کند.

وی عناصر عمومی از قبیل تخیل و فطرت را در تولید اثری هنری موثر دانست و بیان کرد: همچنین عوامل  پیرامونی که در اطراف انسان وجود دارد تاثیر بسزایی در تولید یک اثر شعری و ادبیاتی دارد.

حجت الاسلام جعفری به نقش رسانه ها در تولید اثر هنری اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا اگر ادبیات با همه عناصر درونی و بیرونی در عرصه رسانه قرار بگیرد می تواند هم تاثیر مثبت و هم منفی داشته باشد.

وی از شمس علیزاده به عنوان یک شخصیت هنری و ادبی استان کرمانشاه یاد کرد و اظهار داشت: ایشان توانسته است با هنرمندی، همه عناصر را در کنار هم قرار دهد و از خود یک شخصیت مولد ادبی بسازد.

 

 در این مراسم بسیاری از شعرای بزرگ استان حضور داشتند و به غزل خوانی پرداختند.

 

انتهای پیام/پ

 

عصر شعر بزرگ کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.