محققان شرایط آب و هوایی نامناسب را دلیل سقوط هواپیمای ارتش میانمار اعلام کردند.

دلیل سقوط هواپیمای ارتش میانمار مشخص شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه دولتی میانمار چهارشنبه اعلام کرد بازرسان بر این باورند که هواپیمای ارتش این کشور که ماه گذشته با 122 سرنشین از جمله سربازان،خانواده‌هایشان و خدمه پرواز سقوط کرد به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی متوقف و در دریایی «آندامان» غرق شده است. هواپیمای مسافربری «Y-8-200F» که ساخت چین است در 7 ژوئن طی یکی از پروازهای هفتگی‌اش از جنوب به سمت «یانگون» بزرگترین شهر میانمار ناپدید شد.

یک عملیات امداد و نجات بسیار گسترده برای پیدا کردن بازماندگان این حادثه انجام شد؛ اما هیچکدام از سرنشینان زنده نماندند و دست کم 38 جنازه از دریا بیرون کشیده شد. ارتش میانمار پیش از این دلیل سقوط هواپیما را وجود یک ابر بزرگ در مسیر هواپیمای مذکور اعلام کرده بود و گروهی از ارتش میانمار، مقامات غیرنظامی و متخصصان نیروی هوایی استرالیا برای رسیدگی به این مسئله تحقیقات خود را آغاز کردند.

«Global New Light» رسانه دولتی میانمار اعلام کرد متخصصان با استفاده از جعبه‌ سیاه هواپیما و صدای ضبط شده‌ خلبان که در بخشی از دم هواپیما پیدا شد گزارش‌های مربوط به شرایط آب و هوایی روز حادثه را تحلیل کردند. این گروه در پایان به این نتیجه رسیدند که این هواپیما پس از ورود به یک ابر بزرگ مورد هجوم بادهای مخالف قرار گرفته و خلبان کنترل هواپیما را از دست داده است.

انتهای پیام/

هواپیمای ارتش میانمار به دلیل شرایط بد آب و هوایی سقوط کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار