دبیر اجرایی مسابقات کانوپولوی قهرمانی مردان کشور و رئیس هیات قایقرانی مراغه از آغاز این رقابت ها به میزبانی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرهاد آقائی دبیر اجرایی مسابقات کانوپولوی قهرمانی مردان کشور گفت: این مسابقات 29 و 30 تیرماه در پیست کانوپولوی مراغه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این دروه از مسابقات، 12 تیم از استان های خوزستان، گیلان، مرکزی، تهران، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، اردبیل، زنجان، اصفهان، مازندران و کرمانشاه در 2 گروه 6 تیمی به صورت گروهی و حذفی به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: در این مسابقات علاوه بر روسای کمیته کانوپولوی فدراسیون قایقرانی و هیات های استانی، ناظران فنی و داوران بین المللی، اشکان صیادی سرمربی کانوپولوی بزرگسالان و سیدابوذر قاضی عسگر سرمربی کانوپولوی جوانان نیز به عنوان هیات انتخاب نفرات تیم ملی در مسابقات حضور دارند.

وی گفت: با حضور کادر فنی تیم های ملی کانوپولو، نفرات منتخب فنی این رقابت ها، به اردوهای آمادگی تیم های ملی دعوت می شوند.

وی با اشاره به تجهیز و آمادگی پیست بین المللی کانوپولوی مراغه برای میزبانی از مسابقات مختلف افزود: با توجه به برگزاری چندین دوره مسابقات قهرمانی کشور در این پیست، این شهرستان آمادگی میزبانی رقابت های مختلف را در سطوح مختلف دارد.

آقایی همچنین از آمادگی مراغه و این پیست بین المللی برای برگزاری مسابقات آسیایی کانوپولو 2017 خبرداد و گفت: این مسابقات به میزبانی ایران برگزار می شود و در صورت صلاحدید و تایید از سوی مسئولان برگزاری مسابقات آسیایی، آماده برگزاری این مسابقات نیز هستیم.
در دوره قبل مسابقات کانوپولوی قهرمانی کشور، تیم های استان مرکزی، زنجان و گیلان مقام های اول تا سوم را بدست آورده بودند.

کانوپولو، که در برخی کشورها کایاک‌ پولو نیز نامیده می‌ شود، ورزشی گروهی با توپ است، که بر روی آب و انجام می شود و 2 تیم هرکدام با 5 بازیکن (هریک بر روی یک قایق کانو) با هم مسابقه می دهند.

در این بازی هر تیم تلاش می ‌کند تا توپ را وارد دروازه حریف کند و در پایان تیمی که تعداد گل بیشتری به ثمر برساند برنده خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.