مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری های استان با تسهیلات 8 درصدی خبر داد.

واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری ها با تسهیلات هشت درصدیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی کرمی روز سه شنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه سیاست دولت در حال حاضر عدم تحویل ماشین آلات عمرانی به دهیاری های غیر فعال است، گفت: برای افزایش بهره وری و درآمدزایی دهیاری ها، از محل ماشین آلات عمرانی و خدماتی،این دستگاه ها با تسهیلات بانکی و کارمزد 8 درصد در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد.
وی از تخصیص 32 میلیارد ریال اعتبار برای 7 طرح بزرگ تولیدی و اشتغالزایی در روستاها و با کمک دهیاری های استان خبر داد و افزود: حمایت از بنگاه های تولیدی و صنعتی در روستاها از جمله برنامه های دولت برای توانمندسازی روستائیان است.
کرمی خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس دهیاری ها 4 هزار و 500 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده که 3 هزار و 370 میلیارد ریال آن سهم دولت تدبیر امید است.
وی همچنین با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه و حریم روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب اراضی کشاورزی را بگیرند.
فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این همایش کار آفرینی و اشتغالزایی را حلقه مفقوده فعالیت های دهیاران برشمرد و گفت: فعالیت های دهیاری ها باید به سمتی برود که تولید و اشتغال پایدار و در نهایت توانمندی روستاها را در پی داشته باشد.
علی شکوهی همچنین حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاها را جزو اولویت های اصلی دولت اعلام و اظهار کرد: بسیاری از روستاهای ما ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف دارند که اگر در آنها سرمایه گذاری صورت گیرد، توسعه و پیشرفت منطقه را سرعت می بخشد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال مشکل آب شرب در روستاها را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/خ

واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری های استان با تسهیلات 8 درصدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار