سخنگوی کمیسیون آموزش از بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و همچنین مسئله حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها خبر داد.

بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون آموزشمیر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده از کمیسیون فرهنگی به کمیسیون ما ارسال شده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 نماینده مردم گرمی تصریح کرد: در این نشست درباره نکات و خطراتی که بر اثر کاهش جمعیت ممکن است برای آینده کشور پیش بیاید، صحبت شد که باید از این خطر به روش گنجاندن مباحث مربوط در دروس مدارس و دانشگاه ها جلوگیری کرد. 

 وی ادامه داد: تکالیفی بر عهده وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش قرار داده شده تا با تشویق ازدواج جوانان، افزایش جمعیت متناسب با سطح زندگی اسلامی مورد تأکید قرار بگیرد.

 میرزاده با اشاره به بحث بعدی در این جلسه اظهار داشت: مسئولان سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش و مدیریت کتاب آموزش در این جلسه حضور داشتند که به دلیل تراکم کتاب‌ها شرایط برای آوردن آن به کمیسیون آموزش فراهم نبود لذا قرار شد در اولین برنامه برای بازدید از کتاب‌ها و چاپخانه به سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش برویم و از نزدیک شاهد مسائل باشیم.

 نماینده مردم گرمی ادامه داد: طرح حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها که پیش از این در  کمیته آموزش بررسی شده بود در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

 وی تأکید کرد: قرار بود از وزارت آموزش و پرورش اطلاعاتی بر اساس رشته، دوره تحصیلی و ... به ما داده شود که این اقدام صورت نگرفت لذا نمایندگان به دلیل نگرانی از اجحاف در حق حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها و نبود اطلاعات کافی کلیات این طرح را تصویب نکردند. 

 انتهای پیام/

بررسی وضعیت  طرح حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها در کمیسیون آموزش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار