وزیر انرژی و آب افغانستان گفت: استراتژی جدیدی چالش‌ها در راستای ساخت سدها و تاثیرات محیط زیستی در افغانستان و کشورهای ایران و پاکستان به صورت دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

وزیر انرژی و آب افغانستان: دیپلماسی آب‌های افغانستان در کنار ملاحظات زیست‌محیطی و سیاسی تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علی احمد عثمانی» وزیر انرژی و آب افغانستان، گفت: طرح استراتژی ملی آب کشور را در سه محور موجودیت آب، مدیریت آب و دیپلماسی آب در کشور تهیه شده است.

عثمانی افزود: در این استراتژی تمامی چالش‌ها در راستای ساخت سدها و تاثیرات محیط زیستی در افغانستان و کشورهای منطقه ایران و پاکستان به صورت دقیق مطالعه و بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس همین استراتژی ۴۰ سد آب در سراسر کشور پروژه سازی شده ولی وزارت آب، با مشکل جدی تدارکاتی مواجه است که اگر توجه نشود، منابع آبی کشور قربانی خواهد شد با این وضعیت هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست در ساخت سدهای آب در کشور سرمایه گذاری کند.

وزیر انرژی و آب افغانستان گفت: دیپلماسی آب کشور را در چارچوب استراتژی ملی آب و با مطالعات محیط زیستی در افغانستان و کشورهای همسایه، آماده شده است.

عثمانی بیان داشت: همسایه‌ها می‌گویند مشکل آب دارند ولی واقعیت این است که افغانستان هم مشکل آب دارد و استفاده بی‌رویه از منابع آبی توسط همسایه‌ها کشور ما را نیز با مشکلات زیاد محیط زیستی مواجه ساخته است.

عثمانی گفت: دیپلماسی فعال برای حل مشکلات آبی با کشورهای همسایه نیاز است و برای آغاز گفتگوها با همسایه‌ها ابتدا باید منابع آبی کشور مهار و خطوط قرمز مشخص شود.

جمهور به نقل از وزیر انرژی و آب افغانستان نوشت: هرکسی که برای انجام گفتگوها با همسایه‌ها می‌روند باید با تمام موارد مربوط به ویژه دیپلماسی علمی آشنایی داشته باشند و بتوانند وضعیت را تحلیل کنند.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار