معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پایه شرکت‌های دانش بنیانی که امروزه در کشور در حال شکل گیری هستند، اقتصاد نفتی نیست.

اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی تکیه بر نیروی انسانی در جامعه داردسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ما باید یک زیست بوم جدیدی در بحث اقتصاد دانش بنیان و استفاده کردن از ظرفیت‌های داخلی تجربه کنیم که خوشبختانه اکنون اقدامات خیلی خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما باید خودمان را اثبات کنیم و مردم باید خود شاهد تاسیس شرکت‌های دانش بنیان باشند پایه شرکت‌های دانش بنیانی که امروزه در حال شکل گیری هستند، اقتصاد نفتی نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان اینکه در 2سال اخیر در سیستم اقتصاد دانش بنیان تمام تلاش بر این بوده که به کشور بگوییم سرمایه اصلی ایران فقط نفت و گاز نیست، افزود: ما باید اقتصاد کشور را از سیستم نفتی که دیدش نسبت به انسان‌ها و اقتصاد مناسب نیست و از برند و اقتصاد دانش بنیان ذهنیتی ندارد دور کنیم، حتی در صنعت هم این اتفاق می‌افتد که تنها فولاد و صنایع مختلف به عنوان صنعت شناخته می‌شوند.

ستاری بیان کرد: اکنون سرمایه‌ها انسان‌ها هستند که این اتفاقات جدیدی است و شرکت‌های دانش بنیان به زودی بزرگترین شرکت‌های دنیا می‌شوند.

کارآفرین ها نباید درگیر کاغذ بازی های دولتی شوند

وی تصریح کرد: باید محیطی را تعریف کنیم که در آن به کارآفرین اهمیت داده شود، کارآفرین قرار نیست درگیر کاغذ بازی‌های دولتی شود، باید همه به او افتخار کنند و این همان زیست بومی است که باید تلاش کنیم تا شکل گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: توجه به نوآوری‌ها و افزایش نقش آن در صنایع و بازار كشور، حمایت از نفوذ دانش ازدانشگاه‌ها به شركت‌های دانش‌بنیان صنایع بزرگ، تقویت ارتباط معاونت علمی با صنایع و كسب و كار‌های بزرگ كشور، توجه ویژه به اشتغال نخبگان، استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توجه ویژه به صادرات محصولات دانش‌بنیان و حمایت از فرآیند‌های موثر در تقویت بخش خصوصی فعال ، اولویت دادن به فعالیت‌های بخش خصوصی در نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان از طریق حمایت از فعالیت‌های تحقیق و توسعه كسب و كار از دیگر فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی تکیه بر نیروی انسانی کسب کار نوین در جامعه است، یادآور شد: اقتصاد دانش‌بنیان در عبور کشور از اقتصاد نفتی نقش بسیاری دارد و مهم‌ترین دستاورد اقتصاد دانش‌بنیان که با اجرایی‌شدن قانون حمایت از شرکت‌ها نتیجه‌بخش بود، گذار جامعه از فرهنگ اقتصاد نفتی و رسیدن جامعه به درک اهمیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده و خلاق به عنوان ارزشمندترین سرمایه خود است.

انتهای پیام/

اقتصاد مقاومتی تکیه بر نیروی انسانی جامعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار