لاشه 2 پستاندار دریایی به گل نشسته در ساحل کنارک به آزمایشگاه منتقل شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاشه 2 پستاندار دریایی به گل نشسته در سواحل بندر کنارک کشف و برای بررسی های لازم و بیومتری به مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی منتقل شد.


نیره پورملایی افزود: لاشه این 2 پستاندار دریایی که متعلق به گونه پورپویز بی باله (پوزه پهن) هستند، در سواحل شهرستان کنارک مشاهده شد که باتوجه به فاصله به گل نشستن و فساد بیشتر یکی از این لاشه ها، به نظر می رسد زمان مرگ 2 پستاندار یادشده متفاوت باشد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: علت مرگ این دو گونه پستاندار مشخص نبوده ولی وضعیت ظاهری آنها نشان دهنده عاملی غیر از فعالیتهای صیادی است لذا لاشه آنها جهت بررسی بیشتر و بیومتری به مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی کنارک منتقل شد.

دکتر پورملایی افزود: پورپویز پوزه پهن، فاقد باله پشتی و پوزه مشخص با سری گرد و شیبدار و بدنی نرم و خمیری است که طول بدن آن به حدود 230 سانتیمتر می رسد.


وی اضافه کرد: این جانور دریایی در آبهای گرم و ساحلی اقیانوس هند تا خلیج فارس و همچنین آبهای ساحلی ژاپن به صورت انفرادی یا گروهی یافت می شود و از ماهی های کوچک، اسکوییدها و میگوها تغذیه می کند و گاهاً مشاهده شده برخی از آنها از مواد گیاهی نیز تغذیه می نمایند. پورپویز بی باله (پوزه پهن) موجود در آبهای دریای عمان با نام علمی Noephocaena phocaenoides و اسم انگلیسی Finless porpoise و به لحاظ طبقه بندی IUCN جزو گونه های در معرض خطر انقراض است.

 

انتهای پیام/گ

 

دو پستاندار دریایی در کنارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار