مسکو و واشنگتن هنوز موفق نشده‌اند در خصوص اموال مصادره شده روسیه در آمریکا به راه حلی دست یابند.

تلاش مسکو و واشنگتن برای توافق بر سر اموال مصادره‌ شده روسیه در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، ساختمان های دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند در دسامبر سال گذشته مصادره شد. این اقدام در واقع پاسخ دولت اوباما به اتهامات مطرح شده در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

خبرنگار این شبکه در واشنگتن در این باره گفت این شرایط حساسی است. معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و روسیه به دنبال حل این مشکل هستند. دیپلمات های روسیه روز گذشته چندین ساعت با توما شانون فرد شماره سه وزارت خارجه مذاکره کردند. محور اصلی مشکلات ساختمان  های دیپلماتیک روسیه در مریلند و نیویورک است. باراک اوباما پس از مطرح شدن اتهاماتی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقداماتی جهت مقابله به مثل اتخاذ کرد که از آن جمله اخراج دیپلمات های روسیه و مصادره این ساختمان ها بود. از دیدگاه آمریکا این مکان محل حضور جاسوسان بود اما روسیه اعلام کرد دیپلمات های روسیه برای استراحت از این ساختمان ها استفاده می کردند.

روسیه امیدوار است با روی کار آمدن دونالد ترامپ بتواند این ساختمان های مسکونی را پس بگیرد. البته دولت کنونی آمریکا نیز با بازگرداندن این ساختمان ها به طور کامل مخالف نیست. یکی از مشاوران رئیس جمهور آمریکا گفت باید به همکاری میان دو کشور شانس دوباره داد. این در حالی است که کنگره به شدت با چنین اقدامی مخالف است و نمی خواهد در برابر روسیه تسلیم شود.

ممکن است کاخ سفید در برابر بازگرداندن این اموال امتیازهایی نظیر پایان آزار و اذیت دیپلمات های آمریکایی در روسیه خواستار شود. اما روسیه مواضع خود را بسیار شفاف اعلام کرده است. روسیه می خواهد این ساختمان ها را بدون هیچ شرطی پس بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

مسکو و واشنگتن به دنبال حل مشکل مصادره اموال روسیه در آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار