باور کنید فاصله فقر و ثروت چند پیامک ناقابل پشت یک فکر نو و شناخت اطرافیان و مشتریان است.

به گزارش خبرنگار   فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  حامی مالی تیم های استقلال و پرسپولیس هر چه انجام نداد نشان داد که در زمینه مشتری یابی و شناخت محیط فعالیت بسیار خوبی داشته و حرفه ای عمل کرده است.

ایده برگزاری دیدار استقلال و پرسپولیس در یک کشور ثالث بسیار جذاب  بود و البته با مطالعه و زمینه های بازگشت سرمایه انجام شد اما این معامله  باید در فراز و نشیب های زیادی قرار بگیرد تا به سوددهی مورد نظر برسد.

 

 این سناریوی پول ساز اینگونه رقم خورد:

برگزاری و لغو دربی هشتاد و پنجم بارها و بارها در رسانه ها از سوی مسئولان دو باشگاه ،سازمان لیگ و حتی حامی مالی اعلام شد .دربی ای که اسپانسر سرخابی ها برای این دو تیم در نظر گرفته بود و این خبر حدود یک ماه تیتر اول رسانه ها محسوب  شد .

دربی بدون برنامه ربزی و اصلا باید بگویم از پایه بی اساس که تنها یک ماه با افکار عمومی هواداران و البته جیب آنها بازی کرد .دربی دوستانه ای که هنوز کسی نمی داند پول حاصل از درآمد برای هر یک از دو باشگاه به چه میزان بود و البته اسپانسری که فقط قصدش برگزاری این دیدار بود و اصلا به قدمت این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ نگاهی نداشت .

 

/// تاپ 9 شب سه شنبه///اقتصاد پیامکی در فوتبال بی در و پیکر و آبکی!

با تمام این تفاسیر برخی از نزدیکان دو باشگاه پر طرفدار ایرانی نکته جالبی را بیان کردند و آن هم این است که اصلا میزان مبلغی که در اختیار باشگاه ها قرار می گرفت نامشخص بود و اسپانسر در این مرحله تنها قصد داشته ریسک کند اما ریسکی بزرگ و اصلا معلوم نیست به چه قیمتی؟به قیمت زیر سوال رفتن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس!

اسپانسری که اصلا از در آمد حاصل از دربی رقمی را برای دو باشگاه تعیین نکرده و اصلا معلوم نبود انجام این بازی یک میلیارد برای سرخابی ها سود  داشت یا تا مرز 7 میلیارد !از طرفی هم مدیران دو باشگاه  قانونی را برای این اسپانسر لحاظ نکرده بودند.قانونی که اگر این بازی در آمدی هم نداشت اما ما طبق قرارداد خواهان رقم مشخصی هستیم و این کار از سوی مدیران سرخابی ها کمی تعجب بر انگیز است.

اما در این میان یک چیز نباید پنهان بماند و آن هم سودی که اسپانسر در نظر داشت از جیب هواداران ایرانی کسب کند .این مساله کمی باعث تعجب و تاسف است چرا که در تمام دنیا همه باشگاه ها با برگزاری مسابقات سعی می کنند از دیگر کشور ها با تبلیغات فراوان سود کنند اما در کشور ما همه چیز بر عکس است و ما از هوادارانمان برای کسب درآمد انتظار داریم .

 

/// تاپ 9 شب سه شنبه///اقتصاد پیامکی در فوتبال بی در و پیکر و آبکی!

اسپانسری که شخصا قبول می کند حتی بازی را بدون تماشاگر برگزار کند و یا اینکه در صورت پخش نشدن آن را به صورت سی دی به فروش برساند پس به طور حتم باید فکری را در سر داشته باشد و به نوعی باید به این مساله شک کرد چرا که او به دنبال همان پیامک های 5000 هزار تومانی و البته 2000 هزار تومانی ترکیب است .هوادارانی که بارها با انگشتان خود گزینه تغییر ترکیب را در تلفن همراه لمس می کنند اما نمی دانند با این کار تنها جیب اسپانسر را پر پول می کنند و خود را اسیر بازی ترکیبی که می توان گفت غیر معقول است می کنند.بنابراینبه راحتی می توان گفت این بازی بدون برنامه ریزی است و نکته قابل توجه دیگر اینکه اصلا مدیران این دو باشگاه این فکر را نمی کنند که قدمت استقلال و پرسپولیس بیش از 1 تا 7 میلیارد است .

البته مدیران استقلال و پرسپولیس نیز تا به اینجا به خاطر پرداخت پیش قسط بازیکنان هر دو تیم راضی به انجام این بازی شدند چرا که در هر صورت این دو باشگاه در آینده همچنان با این اسپانسر سر و کار دارند و حالا این بازی چه سود داشته باشد چه زیان اما سرخابی ها باید طبق خواسته به میدان می رفتند .

/// تاپ 9 شب سه شنبه///اقتصاد پیامکی در فوتبال بی در و پیکر و آبکی!

طبق گفته یکی از نزدیکان این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ، این دو تیم با انجام بازی کاری به سود حاصل نداشتند و تنها به دنبال دریافت پیش قسط بودند و  زیان آن را نیز تنها از این نظر می دانند که در صورت باخت بازیکنان هر دو تیم تا دربی لیگ بی انگیزه و سر خورده می شدند. اما از سویی دیگر یکی دیگر از نزدیکان نیز از رقم 150 میلیاردی سود حاصل از در آمد سخنانی را مطرح کرد و لغو این بازی را ضرری جبرای ناپذیر برای این دو باشگاه دانست .

به این ترتیب باید نتیجه بگیریم پایه و اساس انجام این دربی به نوعی با جیب هواداران صورت گرفته و در حال حاضر نیز پرداختی هواداران روی هوا است و اصلا کسی نمی داند چگونه قرار است این پول ها به هواداران باز گردانده شود .
شاید پول یک پیامک برای هوادار زیاد گران نباشد اما برای جیب شما سنگینی خواهد کرد.

انتهای پیام/

سرنوشت پیامک های تبلیغاتی دربی چه خواهد شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار