کارشناس مسائل آمریکا گفت: نیاز است مقابل تحریم‌های غیر برجامی آمریکا رفتار متقابلی انجام شود.

لللامیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: از زمانی که مذاکرات هسته‌ای آغاز شد و در نهایت سند برجام تبیین و منتشر شد، مشخص بود که این مذاکرات صرفا بر سر مسائل هسته‌ای است، بنابراین تعهدات ایران نیز در این همین زمینه پیش رفت و طرف‌های مقابل نیز همین تعهد را بر عهده دارند.

کارشناس مسائل آمریکا با تأکید بر این اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است گفت: همه ناظران به این امر اذعان داشته‌اند، بنابراین آمریکایی‌ها هم چاره‌ای جز صحه گذاشتن بر این امر ندارند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است و امید می‌رود تحریم‌های کنگره در زمینه هسته‌ای ویو بماند.

ابوالفتح با بیان اینکه اذعان آمریکا به پایبندی ایران به برجام قابل پیش‌‌بینی بود گفت: آنچه در فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکا علیه برجام مطرح می‌شود، جنبه سیاسی دارد و مسلم است که آمریکا نمی‌تواند به تعهدات خود پایبند نباشد.

این کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه البته ایران معتقد است که در تمدید قانون آیسا نقض برجام صورت گرفته است، اظهارداشت: در این باره هم مراتب اعتراض خود را به کمیسیون مشترک ارجاع داده است که گویا کمیسیون مشترک برجام در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

کارشناس مسائل آمریکا همچنین در خصوص تحریم‌هایی که انجام می‌شود و در آینده نیز قرار است به آن افزوده شود خاطر نشان کرد: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها وضع می‌کنند و یا قرار است آن‌ها را افزایش دهند به موضوعات خارج از بحث هسته‌ای ارتباط پیدا می‌کند. مسائلی مانند تحریم موشکی، حمایت از گروه‌های تروریستی و ... این تحریم‌ها البته اگرچه به متن برجام اشکالی وارد نمی‌کند، اما می‌تواند روح برجام را دستخوش تغییرات کند که نیاز است در برابر این اقدامات رفتار متقابلی انجام شود.

انتهای پیام/

اذعان آمریکا به پایبندی ایران در قبال برجام

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
جناب نگفتید چه کسی بایدرفتار متقابل داشته باشد !!
آخرین اخبار