تبلور اقتصاد برتر در سرزمین ژرمن ها؛

شیوع ویروس بی نظمی از شیخ بهایی تا بیله فلد

فوتبال آلمان معروف به با نظم ها در روز های اخیر با پدیده ای به نام دربی ایران مواجه شد.

شیوع ویروس بی نظمی از شیخ بهایی تا بیله فلدبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگ من بمیرم تو بمیری و حالا این دفعه را ردیف کن جبران می کنم جزء جدایی ناپذیر ایرانی ها برای راه افتادن کارها در فوتبال ما شده یا بهتر بگوییم به فوتبال ما سرایت کرده است.

فوتبالی که فاقد برنامه ای مدون برای برگزاری مسابقات و اردوهای تیم ملی است و با روش حالا ببنیم چه می شود، کارها را پیش می بریم. یک روز یک بازیکن را به دلایل بسیار عجیب محروم می کنند و روز دیگر و با بالا رفتن انتقاد ها آن بازیکن را می بخشند. اردو و بازی های دوستانه برای تیم های ملی تدارک می بینند و به راحتی می گویند لغو شد. ما به این روش مدیریت در ورزشمان عادت کردیم اما اگر بخواهیم با همین روش کارهایمان را در خارج از کشور هم پیش ببریم، باعث آبروریزی و ضررهای هنگفت می شود.


«اسوب» نویسنده افسانه ای یونان معتقد است «نمی توانم فرمول موفقیت را برای شما بیان کنم؛ اما اگر فرمول شکست را می خواهید آن است که بکوشید همه را راضی نگه دارید.» اسپانسر به دنبال درآمد زایی باید راضی شود و تیم ها باید منتفع شوند و از سویی سازمان لیگ فوتبال باید رضایت دهد و این یعنی شکست  که منظور  نویسنده افسانه ای یونان از تفسیر موفقیت و شکست است.

از مدت ها قبل اسپانسر باشگاه های پرسپولیس و استقلال اعلام کرد یک دربی 85 قبل از شروع فصل در آلمان برگزار می شود. حالا جدا از اینکه این شرکت آنقدر نفوذ دارد که مسابقه رسمی سوپرجام را برای یک دیدار دوستانه تبلیغاتی عقب بیندازد، نحوه برنامه ریزی این مسابقه هم جای تعجب دارد. در آلمان برای برگزاری یک مسابقه بی اهمیت دوستانه از مدت ها قبل برنامه ریزی می کنند. امنیت مسابقه، رفت و آمد تماشاگران، ورزشگاه محل برگزاری، داور و عوامل برگزاری مسابقه و ... از چند ماه قبل مشخص است اما ما می خواستیم با همان روش داخلیمان بزرگترین دربی خاورمیانه را در آلمان برگزار کنیم.

ابتدا گفتند بازی در دوسلدورف یا کلن برگزار می شود سپس محل برگزاری مسابقه به شهر بیله فلد تغییر یافت. در این بین بارها گفتند بازی لغو شد فردایش گفتند برگزار می شود. ورزشگاه بیله فلد بلیت فروشی مسابقه را آغاز کرده که گفتن لغو شدن بازی قطعی است. حالا تکلیف بلیت های فروخته شده به تماشاگران چه می شود ؟ بلیت های قطار یا هواپیمایی که ایرانیان مقیم آلمان برای رساندن خود به شهر بیله فلد برای روز یکشنبه و تماشای دربی تهران رزرو کردند چه؟ حتی پخش زنده مسابقه هم از قبل هماهنگ نشده بود و به دلیل اینکه پخش نشدن بازی، دیدار لغو شد.

هنوز هم مشخص نیست روز یکشنبه دربی دوستانه بین پرسپولیس و استقلال برگزار می شود یا دیدار سوپرجام بین پرسپولیس و نفت. کمتر از پنج روز به این تاریخ مانده و تکلیف مشخص نیست. البته مسئولان فدراسیون فوتبال شانس آوردند که تیم دیگر حاضر در سوپرجام، نفت تهران است.تیمی که خودش آنقدر مشکل دارد که تعویق یا لغو سوپرجام در میان مشکلاتش گم باشد و به این نحوه برنامه ریزی اعتراضی نکند.

افرادی که با برگزاری این دربی به فکر پرکردن جیب خود بودند حالا با یک آبرو ریزی بین المللی ضرر مالی هم کردند تا دیگر به فکر پیش بردن کارها به روش ایرانی در کشورهای خارجی نیفتند.

احتمالا آلمانی ها با دیدن این شیوه برگزاری مسابقه مسئولان  ایرانی ، به روش های نوین برنامه ریزی پی بردند و ما می توانیم این روش مدیریتی را علاوه بر آلمان به کل اروپا صادر کنیم!

به هر حال بهتر است به جمله معروف نویسنده یونانی برگردیم؛ «نمی توانم فرمول موفقیت را برای شما بیان کنم؛ اما اگر فرمول شکست را می خواهید آن است که بکوشید همه را راضی نگه دارید.»

اسپانسر راضی می شود، سرخابی ها هم و البته مسئولان، آنچه باقی می ماند شکست است و فرمولی که می تواند با الگو برداری معکوس، راه موفقیت دیگران باشد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار ضد و نقیض دربی 85 در آلمان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار