افزایش تقاضای نفت در بازار چین به صعود اندک بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تقاضای نفت در بازار چین، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود و فقط اندکی افزایش یافت. این درحالیست که افزایش ذخایر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشور آمریکا همچنان بهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 13 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 48 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 10 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 46 دلار و 12 سنت در هر بشکه معامله شد.

گزارشها حاکی از آن است که به دنبال افزایش تقاضای نفت در چین، پالایشگاه های نفت این کشور تولید نفت خام خود را در ماه ژوئن افزایش داده‌اند. همچنین توافق نفتی اوپک مبنی بر کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه تا مارس 2018، تاکنون نتوانسته است به بهبود وضع بازار نفت و افزایش بهای آن کمک کند. این بدان دلیل است که ذخایر نفت خام اوپک بخاطر سطح تولید نیجریه و لیبی – که از پایبندی به توافق نفتی اوپک مستثنی هستند – همچنان در سطح بالایی قرار دارد. افزایش فعالیت های حفاری آمریکا هم در این مسئله بی‌تأثیر نبوده است.

همچنین اکوادور که یکی از کشورهای کوچک عضو اوپک است، اعلام کرد بخاطر کسری بودجه کشور نمی تواند به توافق نفتی اوپک مبنی بر کاهش روزانه 26000 بشکه نفت پایبند باشد.

به دنبال نامشخص بودن تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی، ارزش دلار به پایین ترین سطح در 10 ماه گذشته رسید و بهای طلا همچنان با ثبات همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل ماه اوت همچنان بدون تغییر 1233.80 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

 

 بهای نفت اندکی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار