مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم حمایت از طرحهای منطقه ای برای جلوگیری از تنش در ونزوئلا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تایید فوری پیشنهاد تحریم ونزوئلا خودداری، و بر حمایت اتحادیه اروپا از طرحهای منطقه ای برای حفظ وحدت ونزوئلا و جلوگیری از تنش های بیشتر تاکید کرد.
 
موگرینی عصر دوشنبه در پایان نشست شورای امور خارجی اروپا، در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وزیر امور خارجه اسپانیا برای اعمال تحریم علیه ونزوئلا به علت برنامه همه پرسی تغییر قانون اساسی در روز 30 ژوییه ، گفت: از الان تا آن زمان هنوز وقت داریم و همیشه باید از زمان بطور معقول استفاده کرد.
 
وی با اشاره به همه پرسی نمادین برگزار شده در روز یکشنبه در ونزوئلا افزود: تمام راهکارها همیشه برای بررسی سیاسی روی میز هستند اما آنچه روز گذشته در ونزوئلا اتفاق افتاد، علامت روشنی از خواست مردم این کشور برای مذاکره و راه حل های صلح آمیز است و اعتقاد دارم که هنوز مجال برای آغاز مجدد مذاکرات جدی با گروههایی از دوستان در منطقه که مورد اعتماد دولت و مخالفان باشند، وجود دارد.
 
وی افزود: منطقه به اندازه کافی متنوع و متکثر است که بتواند مشارکت کنندگان مختلفی برای شرکت در چنین گروهی معرفی کند و ما با خوشحالی از چنین فرایند منطقه ای حمایت خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/  

اتحادیه اروپا از طرح های منطقه ای برای کاهش تنش در ونزوئلا حمایت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار