کاهش محسوس دمای هوا در فروردین امسال باعث بروز سرمازدگی در تاکستان های آذربایجان غربی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت باغ های انگور استان 21 هزار و 266 هکتار با پیش بینی تولید 176 هزار تن است که به علت سرمازدگی زمستانه کاهش 38 درصدی میزان محصول تولیدی پیش بینی می شود.

اسمعیل کریم زاده افزود: کشاورزان آذربایجان غربی سالانه بیش از 200 هزار تن انگور تولید می کنند و رتبه پنجم تولید این محصول در کشور را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد باغ های انگور استان در سه شهرستان ارومیه، میاندوآب و نقده واقع شده است، اظهار داشت: از کل محصول تولید شده 30 هزار تن به صورت تازه به بازار مصره داخلی و همچنین خارجی ارائه میشود و حدود 20 هزار تن دیگر  در سردخانه ها ذخیره شده و درسایر فصول  به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: حدود 30 هزارتن از انگور تولیدی در استان جذب صنایع تبدیلی و حدود 60 هزار تن به کشمش تبدیل می شود.

اسمعیل کریم زاده یادآور شد :آذربایجان غربی پنجمین تولید کننده انگور در سطح کشور است ولی از نظر کیفیت محصول در باغ های داربستی مقام اول کشور را دارد.

انتهای پیام/ ع

به دلیل سرمازدگی ، کاهش تولید انگور در تاکستان های آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.