موگرینی: تحریم های بیشتری ضد کره شمالی اعمال می شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اين اتحاديه پس از برگزاری جلسه وزرای خارجه تصمیم گرفت تا تحريم‌های بيشتری را ضد کره شمالی اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا مخالف اقدامی نظامی ضد کره شمالی است و می خواهد این کار را از طریق دیپلماسی و پیگیری شرایط از طرف کشورهایی از این اتحادیه که در داخل کره شمالی سفارت خانه و نمایندگی دارند، به انجام برساند.

موگرینی افزود: بحران کره تنها مربوط به این دو کشور و یا قاره آسیا نیست و نیازمند همکاری تمامی دنیا برای پایان دادن به آن است. 

همچنین در بیانیه امروز، وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا آزمایش اوایل ماه جاری کره شمالی را محکوم و آنرا تهدید جدید برای امنیت و صلح بین المللی نامیدند، مقامات اروپایی همچنین خواستار پایان چنین اقداماتی شدند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: برخی افراد فکر می کنند ما ابتدا باید با پیونگ یانگ تعامل کنیم. ما قطعا با این موضوع مخالف هستیم. آنها باید اقدام جدی در راستای خلع هسته ای شدن کشورشان شاهد باشند.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر تحریم های کنونی، اتحادیه اروپا با هماهنگی با متحدانش و تلاش های سازمان ملل، پاسخ های مناسب دیگری را نیز در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار