تبریز؛

صدور یک میلیون و سیصد هزار کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: از 2 میلیون و 900 هزار واجد شرایط در آذربایجان شرقی ، تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر کارت هوشمند دریافت کرده اند.

صدور یک میلیون و 300 هزار کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جودی در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در ورزقان افزود : زمان تحویلصدور یک میلیون و 300 هزار کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی کارت هوشمند در استان از ۴ ماه به ۱۵ روز کاهش یافته است.
به گفته وی کارت های ملی کنونی تا پایان امسال اعتبار دارد و باید کارت هوشمند جایگزین آن شود.
مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه تلاش می شود امسال برای نزدیک به 2 میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شود خاطرنشان کرد : باید ۹۰ درصد واجدان شرایط استان کارت هوشمند دریافت کنند تا کاربرد آنها در استان شروع شود.
وی از عموم مردم استان خواست برای دریافت کارت هوشمند به مراکز دفاتر پیشخوان در سراسر استان مراجعه نمایند.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، گفت: اگر برای تمامی مردم کارت ملی هوشمند صادر شود بیشتر کارهای اداری از این طریق انجام خواهد شد.
جودی با اشاره به اینکه طبق قانون همه سازمان ها و ادارات موظف به ایجاد زیرساخت های الکترونیکی برای استفاده ازکارت هوشمند هستند ، مزیت این کارت را استفاده از آن به جای تمام کارت های بانکی ، پایان خدمت و دیگر کارت ها اعلام کرد.
وی از آمادگی ثبت احوال استان برای دایر کردن نمایندگی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با توجه به تعداد زیاد تقاضاها ، اگر امکانات و تجهیزات مناسب تامین شود این مراکز پس از بررسی و تصمیم گیری در شهر های دیگر دایر خواهد شد.

انتهای پیام/خ

تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر کارت هوشمند دریافت کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.