يزدانی گفت: برنامه ريزی های لازم برای حضور موثر تشكل ها در دولت دوازدهم در حوزه صنعت صورت گرفته است.

برنامه ريزی برای حضور موثر تشكل ها در صنعت/تفكيك وزارتخانه جز هزينه سود ديگری نداردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی يزدانی مديرعامل شهرك های صنعتی و رئيس سازمان صنايع كوچك و متوسط در سومین نشست مشورتی و تخصصی صنایع کوچک با تشکل‌های خصوصی اعلام کرد: پیش بینی برنامه گسترده برای تقویت حضور تشکلها در دولت دوازدهم شده است.

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت با اشاره به سهم 96 درصدی بخش خصوصی در معادن و بنگاه های كوچك و متوسط از تقویت حضور تشکلهای صنعتی در دولت دوازدهم خبرداد و گفت: برنامه گسترده برای تقویت حضور تشکلها در دولت دوازدهم پیش بینی شده كه در صورت ارائه راهكارهای عملياتی از سوی بخش خصوصی می توان شاهد تحول بزرگی در بخش توليد به ويژه صنعت در كشور بود.

وی با تاکید بر پر رنگ شدن و اثرگذاری نقش بخش خصوصی در دولت دوازدهم با برنامه ریزی های انجام شده، گفت: مشکلات بخش صنعت باید در گلوگاه ها و از سوی تشکلها شناسایی شده و با ارایه راهکار به دولت معرفی شود .

وی با اشاره به سهم 96 درصدی بخش خصوصی در فعالیت های معدنی ادامه داد: در بخش صنعت نیز دولت به دنبال تقویت بخش خصوصی با تفویض اختیارات استانی است از این رو تشكل هایی به نمايندگی از بخش خصوصی با اشراف به مشکلات و واكنش به موقع می توانند نقش تعيين كننده در سياستگذاری هاي كشور ايفا نمايند.

مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن تاكيد بر تعامل موثر تشكل ها با مجلس ودولت تصریح کرد: کمتر از یکماه تا پایان دولت یازدهم مانده و دولت دوازدهم از ابتدای شهریور ماه به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد بنابراین یک برنامه گسترده برای تقویت حضور تشکلها در دولت دوازدهم پیش بینی شده به طوریکه فعالسازی و تقویت تمام تشکل ها و انجمن های همگن استانی در این برنامه در نظر گرفته شده است.

به گفته یزدانی، این برنامه در قالب نقش محوری تشکلها در فعالیت های اقتصادی و صنعتی از همان ابتدای دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد.

مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اجرای دوره های آموزشی مدیران در سال گذشته و امسال اظهار کرد: در حوزه تعادل بخشی منطقه ای دوره ای برگزار شده و مدیران دولتی در آن شرکت کرده اند اما می توان با همکاری موسسه آموزشی آلمانی ، دوره های بعدی را برای مدیران بخش خصوصی برگزار کرد.

یزدانی با اشاره به موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با مخالفت 2 کمیسیون مجلس شورای اسلامی و موافقت 2 کمیسیون با اجرای این طرح به نظر می رسد بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و متنفی اعلام شود.

وی ادامه داد: تفکیک وزارتخانه ها جز اینکه هزینه اضافی برای دولت داشته باشد نتیجه دیگری ندارد در صورتی که با تقویت بخش خصوصی نتیجه های قابل قبولی را می توان بدست آورد. بنابراین باید به دنبال تقویت بخش خصوصی و تفویض اختیارات به استان ها باشيم.

یزدانی با تاکید بر ایجاد اشتغال جدید در روستاها بنابر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: کارگروهی به این منظور تشکیل شده و با سفرهای روستا به روستا، فرصت ها و پتانسیل های موجود را شناسایی می کند در برخی موارد راه اندازی واحدهای صنعتی نیازی به ارایه تسهیلات نداشته و با رفع موانع اداری امکان بهره برداری فراهم می شود.

مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به جلسه دو روز گذشته خود در شهرک صنعتی قرچک گفت: یک واحد صنعتی در این شهرستان و در 6 ماه آینده با اشتغالزایی 300 نفر به بهره برداری خواهد رسید که از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است. همچنین در شهرک صنعتی شمس آباد نیز یک واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در 2 ماهه آینده به بهره برداری خواهد رسید که برای 500 نفر ایجاد اشتغال مستقیم خواهد کرد.

 مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: تاکنون فقط یک موسسه در کشور اعتبارسنجی صنایع کوچک را انجام داده است که نتایج موفقی نداشته است.

یزدانی همچنین با اشاره به موضوع تلفیق بانک ها اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل بانک صنایع کوچک در مجلس شورای اسلامی رای نیاورده است اما اکنون فرصت مناسبی است تا با مطرح شدن موضوع تلفیق بانک بتوانیم بانک توسعه SME ها را تشکیل دهیم.

 

انتهای پیام/

حضور تشکل های خصوصی در حوزه صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار