در سومین روز از هفته بهزیستی ، سه مرکز خدمات اجتماعی در کلانشهر تبریز به بهره برداری رسید.

افتتاح سه مرکز خدمات اجتماعی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این طرح ها شامل مرکز کودک و خانواده ، مرکز مشاوره و آزمایش ژنتیک و مرکز جامعه پذیری برای افراد پاک شده ازز اعتیاد است.
مرکز آموزش ، بازی و رفاه کودک و خانواده که با عنوان سرزمین کوچک با مساحت 1300 متر مربع و سرمایه گذاری 12 میلیارد ریالی بخش خصوصی در مجاورت پارک ائل گلی تبریز دایر شده برای 15 دانش آموخته نیز ایجاد اشتغال کرده است و به دو صورت پاره وقت و تمام وقت کودکان تا 12 سال را پذیرش می کند.
به گفته روشنی ، مدیر عامل این مرکز ، شبیه سازی دنیای واقعی برای آموزش مهارتهای اجتماعی ، کارگاههای متنوع آموزشی و ارائه خدمات مشاوره ای از امتیازات آن است.
ارشد زاده مدیر کل بهزیستی استان هم با بیان اینکه تاکنون سه مرکز کودک و خانواده در استان ایجاد شده است افزود : استان ما اولین منطقه کشور است که اقدام به ایجاد چنین مراکز مدرن و مجهزی میکند و تا پایان سال 10 مرکز دیگر به بهره برداری می رسد.
برای راه اندازی مرکز نوین مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک ، ناباروری ، سقط مکرر و تشخیص سلامتی جنین نیز بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.
در این مرکز امکان آنالیز دی ان ای ، شناسایی ژن ها ، تشخیص اختلالات در مراحل مختلف جنینی ، پیشگویی ابتلا به سرطان و انواع بیماریهای ارثی و ژنتیکی با تعرفه های دولتی فراهم شده است.
نخستین مرکز توانمند سازی و جامعه پذیری ویژه افرادی که از اعتیاد رهایی پیدا کرده اند نیز با هزینه 840 میلیون ریال ایجاد شده که 80 درصد آن از محل یارانه بهزیستی تامین شده است.
هم اکنون ظرفیت پذیرش این مرکز 15 تا 20 نفر است و ویژه افراد بی پناه 18 تا 55 ساله است که در بازه های زمانی 3 تا 6 ماهه در این مرکز مهارتهای زندگی ، پذیرش در خانواده ، اشتغال و بازگشت به جامعه را فرا میگیرند.
نصرتی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مراسم افتتاح این مرکز گفت : چنین اقامتگاههایی ، حلقه مفقوده بین مراکزی همچون ماده 16 و خانواده و جامعه است چرا که افراد رهایی یافته بلافاصله در جامعه پذیرفته نمیشوند و زمان ، مهارت و فعالیتهای مددکاری نیاز است که بتوانیم آنها را به زندگی عادی و روزمزه وارد کنیم بدون اینکه خطر بازگشت به اعتیاد وجود داشته باشد.

انتهای پیام/خ

بیش از 2میلیاردتومان  هزینه برای راه اندازی مرکزنوین مشاوره وآزمایشگاه ژنتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.