رییس دانشگاه آ زاد اسلامی یزد گفت :هیچ رشته وگرایشی از رشته های دانشگاه ازاد حذف نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  طباطبایی رئیس دانشگاه آزاداسلامی  درنشست خبری با اصحاب رسانه ازبرگزاری مصاحبه آزمون دكتری در 26 رشته برای اولين بار در استان،موفقيت بومی سازی عوامل بيولوژيكی در دانشگاه وافزایش رشته های دانشگاه آزاد خبرداد .

 طباطبایی گفت: تاکنون بيش از 20 درصد از توليدات علمی كشور به دانشگاه آزاد اسلامی ختم می شود به نحوی كه در سه سال اخیر نيز اين دانشگاه در صدر تولید علم کشور قرار داشته است.

وی به افزايش تعداد اعضای هيات علمی اين دانشگاه از 12 هزار نفر در سال دو هزار ميلادي به 32 هزار نفر در حال حاضر اشاره كرد و اين مهم را بيانگر حركت اين دانشگاه در مسير تحقق سند علمی كشور دانست.

به گفته طباطبايی،‌ يكی از سياست‌های دانشگاه در سه چهار سال اخير گسترش رشته‌های تحصيلات تكميلی بوده كه البته يكی از نتايج ان نيز افزايش 50 درصدی توليد مقالات ISI از سوی محققان و پژوهشگران اين دانشگاه بوده است و جايگاه اين دانشگاه در توليد علم را به رده 131 كشورهای جهان رسانده است.
وی در همين رابطه با پذيرش دانشجو در 200 رشته گرايش کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد يزد اشاره كرد و افزود: اين دانشگاه از ميان 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی كشور به لحاظ توليد علم رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حوزه پزشكی مدت‌ها تنها در رشته‌های پزشکی و پرستاری دانشجو پذيرش داشته است گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از مهرماه پارسال در ارشد پزشكی و از مهرماه امسال نيز در دو رشته جديد هوشبری و اتاق عمل، پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

از مجموع 11 هزار و 74 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد 6 هزار و 240 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 659 دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می کنند و بقیه دانشجوی مقطع کارشناسی هستند.

در این دانشگاه اکنون چهار استاد، 17 دانشیار و 72 استادیار یا دانشجوی دکتری تدریس می کنند.

انتهای پیام/ی

پذيرش دانشجو در 200 رشته گرايش کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی يزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار