مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

بیش از ۱۰ هزار تن خوراک طیور از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن خوراک طیور از این استان به کشور افغانستان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی: بیش از ۱۰ هزار تن خوراک طیور از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علیرضا رفیعی‌پور»  مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی  اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از 10 هزار و 760 تن خوراک طیور به افغانستان صادر شده که 5 میلیون و 380 هزار دلار برای استان ارزآوری داشته است.

وی بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 6 هزار و 504 تن بوده افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین از صادرات 40 هزار قطعه مرغ زنده نیز طی این مدت از استان به افغانستان خبر داد و گفت: این میزان صادرات بیش از 98 هزار دلار برای استان ارزآوری داشته است.

رفیعی‌پور از صادرات مرغ منجمد و جوجه یک روزه نیز در سال گذشته به کشور افغانستان خبر داد و تصریح کرد: امسال تاکنون درخواستی از سوی افغانستان برای صادرات مرغ منجمد و جوجه یک روزه نبوده است.

وی در گفتگو با تسنیم بیان کرد: در این مدت 3 میلیون قطعه مرغ زنده نیز از خراسان جنوبی به استان‌های مجاور طی این مدت صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 444 تن گوشت مرغ، 897 هزار قطعه جوجه یک روزه و 435 تن تخم مرغ خوراکی نیز به دیگر ولایات افغانستان صادر شده است.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار