محیط زیست استان برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مسعود صانعی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه فرارسیدن فصول گرم سال و همچنین تراکم پوشش گیاهی در مناطق تحت مدیریت و عرصه های جنگلی و مرتعی استان شرایط  برای ایجاد آتش سوزی مساعد است، لذا از همه گردشگران و هم استانی های عزیز انتظار داریم که موارد زیر را هنگام ورود به طبیعت رعایت فرماید.

وی افزود:از رها سازی مواد پلاستیکی و شیشه ای مثل انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی،خرده شیشه و اشیاء مشابه در داخل طبیعت جنگل ها و مراتع خودداری نمایند،چرا که این اشیاء مثل عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع می شوند.

صانعی تصریح کرد:در صورت استفاده از منقل و اجاق های ذغالی و چوبی خاکسترهای اضافی در طبیعت ریخته نشوند چرا که باعث آتش سوزی خواهند شد.

وی با بیان این که به هیچ وجه در داخل عرصه های طبیعی جنگل ها و مراتع  آتش روشن نکنند ،اظهار کرد: درمواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرده و محل را با سنگ محصور نمایید و پس از استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نمائید و به وسیله آب و یا به وسیله خاک آن را خاموش نمائید.

وی با اشاره به این که از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری نمائید،گفت:همچنین از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی جدا خودداری نمائید.

صانعی افزود:از تیراندازی هوایی و زمینی باهدف مشخص در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری نمائید.

وی در ادامه تصریح کرد:مردم هنگام مشاهده آتش سوزی به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست و منابع طبیعی اطلاع ‌رسانی کنید و یا با سامانه 1540 این اداره کل و یا سامانه 1504 اداره کل منابع طبیعی استان تماس برقرار کنید.

انتهای پیام/آ

هشدار محیط زیست برای جلوگیری از آتش سوزی طبیعت در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.