از مجموع ۱۷۱ سد کشور تنها ۱۳ درصد آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پُر و ۶۶ درصد آنها تا ۴۰ درصد و باقی نیز کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه گذشته تا ۲۱ تیرماه جاری در مقایسه با سال گذشته میزان آب ورودی به سد‌های کشور ۱۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی تا ۲۱ تیرماه جاری ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به ورودی سال گذشته ۴۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه ظرفیت کل مخازن سد‌های کشور در سال جاری ۴ هزارو ۹۰۷ میلیارد متر مکعب است اضافه می‌کند: تنها ۶۰ درصد سد‌های کشور پر است.

بر پایه این گزارش، از مجموع ۱۷۱ سد کشور فقط ۱۳ درصد آن‌ها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر بوده، ۶۶ درصد آن‌ها تا ۴۰ درصد و ۲۱ درصد نیز کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.

بر همین اساس، ۳۰ درصد سد‌های کشور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ۳۰ درصد سد‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۷ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آب دارند.

گفتنی است، سد‌های جیرفت، کرج، طالقان، لتیان، گلپایگان و ماملو بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و سد‌های لار، زاینده رود، پیشین، ستارخان و دانشمند کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.

انتهای پیام/

 نیمی از سدهای کشور کمتر از ۴۰ درصد آب دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار