99 درصد از دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس استان جذب شدند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت : انسداد مبادی بی‌سوادی در استان روندی رو به رشد دارد و این میانگین از ۹۸ ممیز ۲۲ درصد به بیش از ۹۹ درصد در جذب دانش آموزان بدو ورود به دبستان رسیده است.

بدخشان بابیان اینکه بیشترین دلایل کودکان بازمانده از تحصیل بی‌سرپرستی و بد سرپرستی، بیماری کودک است، افزود: امسال برای پوشش بیمه‌ای و هزینه کتاب دانش آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم استان میزان ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ترک تحصیل و بازماندگی دانش آموزان مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی در استان است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که اخیراً در استان سبب ترک تحصیل دانش آموزان شده، ازدواج زودهنگام دختران در دوران ابتدایی است که در آینده نیز سبب ایجاد مشکلات و آسیب‌هایی در جامعه خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بابیان اینکه در سال تحصیلی گذشته چهار هزار نوآموز پیش‌دبستانی دوزبانه تحت تعلیم قرار گرفت، افزود: پوشش و جذب در مقطع پیش‌دبستانی در استان از ۶۵ درصد به ۸۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/آ

اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار برای کتاب دانش آموزان بی‌بضاعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.