۲۰ درصد از آجیل‌فروشی‌های مشهد به دلیل رکود سنگین تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد علیرضا ارزانی‌ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: هم‌اکنون جایگاه ایران در مورد تولید پسته در بازار جهانی به دست آمریکا افتاده و در صورتی که مشکلات موجود رفع نشود چالش‌های زیادی برای تولید و صادرات آجیل و خشکبار پیش می‌آید.


وی شیوه آبیاری و سمپاشی باغات پسته در ایران را یک مشکل مهم در بحث تولید دانست وافزود: این موضوع علاوه بر بالا بردن میزان مصرف آب سبب می‌شود که باقیمانده سموم بالا رفته که این موضوع با استاندارد‌های جهانی مطابقت ندارد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به وضعیت نامناسب واحد‌های صنف آجیل و خشکبارگفت: به‌علت رکود سنگینی که در بازار وجود دارد ۲۰ درصد واحد‌هایی که در حوزه آجیل و خشکبار فعالیت دارند تعطیل شده و از ادامه فعالیت اقتصادی صرف نظر کرده‌اند.

ارزانی‌ممقانی با بیان اینکه تولید محصولاتی مانند پسته و کشمش مصرفی به صورت کامل در ایران انجام می‌شود، افزود: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد بادام زمینی مصرفی در بازار ایران وارداتی بوده، اما برخی از محصولات دیگر مانند فندق به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به واسطه گری چین در امر صادرات آجیل و خشکبار از ایران، گفت: کشور‌های هدف اصلی صادرات محصولات ایرانی حاشیه خلیج فارس، اروپا، استرالیا و چند کشور دیگر هستند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

رکود در  آجیل فروشی های مشهد

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.