مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح تربیت حفظ قرآن در کردستان شرکت کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اخذ 60 فقره سند مالکیت موقوفات استان در 3 ماهه اول سال‌جاری خبر داد وگفت: تثبیت مالکیت موقوفات اولین و مهم‌ترین وظیفه اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان است.

 وی افزود: در سال جاری با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ثبتی، منابع طبیعی و...  اداره حقوقی ثبتی اوقاف کردستان اقدام به حل مشکلات اخذ اسناد نموده و خوشبختانه این اقدامات منجر به اخذ اسناد ارزشمندی همچون 65 هکتار از موقوفه قوخ سقز و 500 هکتار از موقوفه روستای کونامار شهرستان بیجار و بازارشهرستان قروه شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم به مدت پنج سال در استان، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح تربیت حفظ قرآن در کردستان شرکت کرده‌اند.

 وی با اشاره به استقبال مطلوب جوانان و نوجوانان استان کردستان در این طرح، افزود: شرکت‌کنندگان در طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم استان کردستان تاکنون موفق به حفظ بین یک تا ۱۵ جزء قرآن کریم شده‌اند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به سهمیه استان کردستان در سال جاری اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری هشت هزار و ۱۰۰ نفر قرآن‌آموز در این طرح شرکت کنند که تا پایان تابستان این سهمیه تکمیل می‌شود.

 

انتهای پیام/ م ح

اخذ 60 فقره سند مالکیت موقوفات در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.