رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان گفت:از ابتدای امسال بیش از 8 میلیون قطعه مجوز جوجه ریزی،جوجه گوشتی در مرغداری های خراسان جنوبی صادر شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عبدی،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گفت: طی سال جاری با صدور بیش از 450 مجوز جوجه ریزی برای واحدهای پرورش طیور در مجموع تعداد 8 میلیون و 537 هزار قطعه مجوز تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی در بیش از 700 واحد مرغداری صادر شده است.

بخشی با بیان اینکه کلیه مراحل جوجه ریزی از جمله واکسیناسیون، بیماری ها، مصرف داروها، خدمات بهداشتی و بارگیری به مقصد کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی است، افزود: بیش از 84 درصد جوجه ریزی ها از نژاد « راس »، 12 درصد اربوراکرز و مابقی از نژاد « کاپ » است.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در خراسان جنوبی استقبال پرورش دهندگان از جوجه نژاد « راس » بیشتر است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان افزود:این نژاد در شرایط مناسب پرورشی در کمتر از 40 روز به وزن ایده آل برای کشتار و عرضه در بازار می رسد.

بخشی گفت: از مجموع 8 میلیون و 537 هزار قطعه مجوز صادر شده می توان حدود 14 هزار تن گوشت مرغ تولید و وارد چرخه مصرف شده است.
انتهای پیام/ب
 

نظارت دامپزشکی بر 700 واحد مرغداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.