۴۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی به مراجع قضایی قائم شهر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از معرفی ۴۰ مورد تغیر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان به مراجع قضایی در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد.

وی گفت:  ۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان به مساحت ۳۰۰ مترمربع به صورت توافقی تخریب شد.

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی با اعزام ۳۲ مورد گشت سامانه ۱۳۱ در محل، از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی توسط فرصت طلبان جلوگیری شد.

فرهادی گفت: ۲۱۰ مورد اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ با مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ۳ ماهه نخست امسال تخریب شد.

وی از کارشناسان پهنه بندی روستا‌های تابعه مراکز جهاد کشاورزی خواست نسبت به هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های باغی و کشاورزی طبق قانون و آئین نامه اقدام و نسبت به اجرای طرح‌ها در زمین‌های واگذاری نظارت دقیق داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: درصورت مشاهده عدم پیشرفت فیزیکی زمین‌های تغییر کاربری شده برای انجام طرح‌ها نسبت به صدور اخطار برای اجرای طرح و در غیر اینصورت برای خلع ید آن اقدام می‌شود.

وی از نیروی انتظامی و سایر مسؤولین، دهیاران و شورا‌ها خواست برای حفظ منابع ملی و حقوق بیت المال در مراحل اولیه قطعه بندی و دیوارکشی با جرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰، جهاد کشاورزی را برای انجام وظیفه یاری کنند.

انتهای پیام/آ

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی زیر ذره بین جهاد کشاورزی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار