دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم به دنبال این است تا مراکز مختلف که در حوزه تفسیر قرآن کریم در حال فعالیت هستند را با خود همراه کند تا از موازی‌کاری‌ها و فعالیت‌های ناقص جلوگیری شود.

فعالیت 250 استاد در حوزه تخصصی تفسیر قرآن کریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد احمدی‌طبار یکشنبه شب طی نشست خبری که در سالن اجتماعات مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از مبلغان تفسیر را به ترکیه و چین اعزام کرده‌ایم، اظهار کرد: سالانه نزدیک به 100 نفر از مبلغان را به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کنیم تا در حوزه تفسیر قرآن کریم فعالیت‌های فرهنگی و علمی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری در حوزه تفسیر مطالعات و پژوهش‌های مناسبی را دنبال کرده‌اند، اضافه کرد: در راستای شناسایی و ارزیابی این افراد حرکت‌های مطلوبی انجام شده است تا بتوانیم از وجود این افراد به صورت گسترده‌تری در حوزه تفسیر استفاده کنیم.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم بازگشت به وحی را راهکاری برای رفع مشکلات جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: با استفاده از وحی قرآنی و دینی می‌توانیم نیازهای جامعه بشریت را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ تفسیر قرآن کریم سبب پیشرفت جوامع می‌شود، عنوان کرد:‌ اگر نیازهای خود را به قرآن کریم و اهل بیت(ع) عرضه کنیم راهکارهای متناسب برای رفع این نیازها قابل استخراج خواهد بود به همین علت پرداختن به قرآن سبب رفع مشکلات اعتقادی، فکری و رفتاری می‌شود.

احمدی‌طبار استفاده از آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف را یکی از مطالبات مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: هجرت موقت علما به عنوان یک موضوع اصلی می‌تواند سبب رسیدن به پیشرفت‌های چشمگیری شود.

وی به رسمیت رسیدن تفسیر قرآن کریم در حوزه را یکی از اهداف مورد نظر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم دانست و تصریح کرد: امسال علاوه بر اینکه به دنبال توسعه درس تفسیر هستیم، پژوهش‌های مختلف را نیز در حوزه تفسیر دنبال می‌کنیم تا در این حوزه به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

احمدی‌طبار با تاکید بر اینکه باید برای بررسی نقش ادبیات در حوزه تفسیر برنامه‌های گسترده‌تری را دنبال کنیم، عنوان کرد: فعالیت‌هایی که توسط اساتید تفسیری انجام می‌شود باید به صورت نوشته ارائه شود چرا که بسیاری از مبلغان نسبت به این عرصه غافل هستند و درحوزه تفسیر فقط به پژوهش و بیان اکتفا می‌کنند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه این مجمع از نظرات اساتید تفسیر استفاده می‌کند، مطرح کرد: جلسات هم‌اندیشی در این راستا برگزار شده است که تا کنون در حوزه علمی تفسیر به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

وی از فعالیت 250 استاد در حوزه تخصصی تفسیر قرآن کریم یاد کرد و ادامه داد: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم به دنبال این است تا مراکز مختلف که در حوزه تفسیر قرآن کریم در حال فعالیت هستند را با خود همراه کند تا از موازی‌کاری‌ها و فعالیت‌های ناقص جلوگیری شود و در راستای پر کردن برخی از خلأها گام‌های مطلوبی بردارد.

احمدی‌طبار با بیان اینکه مراکز تخصصی تفسیر قرآن کریم در حوزه در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: مجمع به دنبال افرادی است که بتواند در حوزه تفسیر اطلاعات جامعی را جمع‌آوری کرده و با استفاده از توانایی‌های خود به عنوان مفسران تفسیر مباحث تفسیری را با جایگاه اجتهادی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 60 نفر در مجمع به صورت تخصصی در حال فعالیت بوده‌اند، اظهار کرد: طی سال جدید نزدیک به 20 تا 25 نفر با سپری کردن آزمون‌های تخصصی به این مجموعه اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.