کارگردان نمایش فولکلور "آپاردی سللر سارانی" گفت: نمایش "سارای" یا "آپاردی سللر سارانی"، فرصتی برای آشتی با فرهنگ و سنت‎های بومی آذربایجان در عصر تهاجم‎های فرهنگی است.

نمایش به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ امیر حجازی، با بیان این مطلب اظهار کرد: این نمایش به همان قصه‎ی معروف "سارای" اشاره دارد که سالیان سال بر زبان مردم آذربایجان جاری بوده و نسل به نسل و به عنوان قصه نقل شده است. همچنین این قصه نه تنها در میان مردم آذربایجان شناخته شده است، بلکه افسانه‎ای فرامرزی نیز به شمار می‎آید.

وی افزود: در عصری که شاهد هجوم بی امان هجمه‎های فرهنگی از رسانه‎های غربی بوده و زبان و فرهنگمان در محاصره‎ و مورد تهدید تهاجم فرهنگی است، اجرای نمایش‌های فولکلوری از این دست می‎تواند گام موثر و مثبتی در راستای احیای فرهنگ و زبان مادری باشد.

وی بیان کرد: مشغله‎های فراوان ناشی از زندگی ماشینی، آدمی را از اصل و معنای واقعی زندگی خود دور کرده و سبب فراموش شدن برخی آداب و رسوم بومی شده است و اجرای چنین نمایش‎هایی به منظور حفظ ادبیات، زبان و سنت‎های بومی ضروری است.

حجازی با اشاره به این که بیش از 40 نفر در به اجرا در آمدن این نمایش نقش دارند، گفت: گروه‎های مختلفی در شکل گیری این اثر نقش داشته‎اند که با حضور گروه بازیگری، موسیقی و عاشیق‌لر و گروه فرم تعداد افراد به بیش از 40 نفر می‌رسد.

وی که کارگردانی و نویسندگی این نمایش را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نمایش "آپاردی سللر سارانی" از نیمه‌ی اول مرداد به مدت 20 الی 30 روز به روی صحنه می‎رود و امید است تا این اثر فولکلور با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه شود. زیرا نمایش "سارای" به عنوان نوستالژی برای گذشتگان و فرصتی برای آشنایی با فرهنگ بومی آذربایجان برای نسل جدید تلقی می‎شود.

گفتنی است، نمایش "آپاردی سللر سارانی" به نویسندگی و کارگردانی "امیر حجازی" از نیمه‎ی اول مرداد و در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‎رود.

انتهای پیام/خ

 بیش از 40 نفر در به اجرا در آمدن این نمایش نقش دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.