تبریز؛

معرفی آثار برتر نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران

آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره عکس سال ارسباران که 191عکاس با 2 هزار و 187 اثر در آن شرکت داشتند، با حضور جمعی از عکاسان و مسئولان در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار و آثار برتر اعلام شد.

معرفی آثار برتر نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسبارانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  در بخش مستند اجتماعی این جشنواره صابر قاضی از تبریز مقام اول، سجاد پاداش از اردبیل مقام دوم و هادی عباسقلیزاده از اهر مقام سوم را به دست آوردند.
در بخش طبیعت و معماری نیز مقام های دوم و سوم به ترتیب به مهدی پور نصر از تبریز و امیر یوسفیان اهری از اهر رسید و هیات داوران انتخابی برای مقام اول این بخش نداشتند.
در بخش ویژه شیرینی اهری این جشنواره که پس از داوری آثار ارسالی تعداد 68 اثر از 43 عکاس به مرحله نهایی راه یافته بودند، سجاد ابراهیمی از اهر به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: از مدتی که در مجلس حضور یافته‌ام و مهمترین موضوعی که در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اهر پیگیری کرده‌ام، تأمین اعتبار مالی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر - ارسباران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و در دستور لازم نیز در این خصوص داده‌ شده که امیدواریم اجرایی شود.
بیت الله عبدالهی افزود: تنها جمله‌ای که می‌توانم در مورد جشنواره سراسری عکس سال ارسباران بگویم این است که فقط یک عکس می‌تواند دنیا را تکان دهد.
وی ادامه داد: شاید تأثیری که می‌تواند عکس داشته باشد کتاب نتواند این تأثیرگذاری را داشته باشد و این تأثیرگذاری حتی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی نیز عرض‌اندام کند و امیدوارم قدر هنر عکاسی را بدانیم.
فرماندار اهرنیز در این آیین اختتامیه، از انتخاب منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌عنوان یکی از اهداف گردشگری تبریز 2018 خبر داد و گفت: منطقه ارسباران و شهرستان اهر می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد.
سید محمد عابدی در ادامه سخنان اظهار کرد: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یکی از فعالیت‌های خوب در عرصه فرهنگی بوده و امیدواریم در سال‌ها و ماه‌های آتی شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی این‌چنین در شهرستان اهر باشیم.
وی با اشاره به اینکه عکس با چشم انسان در ارتباط است می‌تواند اثرات مهمی در وجود انسان به وجود بیاورد، افزود: عکس‌ها در جامعه امروزی تحولی به وجود آورده و حتی می‌توان گفت که بسیاری از انقلاب‌ها و تحرکات بزرگ بشری در سایه عکس‌ها به وجود آمده است.
فرماندار اهر جذب گردشگران خارجی را یکی از محورهای توسعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه ارسباران از لحاظ زیبایی حرف بسیاری برای گفتن دارد یقین داریم که با همکاری مردم و مسئولان در مسیر توسعه گردشگری آذربایجان شرقی تاثیرگذار خواهد بود.
عابدی با تأکید بر اینکه جذب گردشگران به منطقه ارسباران می‌تواند زمینه اشتغال برای صدها و هزاران نفر از جوانان بیکار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اهری‌ها و ارسبارانی‌هایی که برای منطقه خود دلسوز هستند با تمام وجود برای توسعه و آبادانی منطقه و شهرستان تلاش کنند تا شاهد منطقه‌ای آباد و توسعه‌یافته باشند.
دبیر اجرایی جشنواره سراسری عکس سال ارسباران نیزاعلام کرد: این جشنواره می‌تواند مثالی کوچک و نقطه شروعی باشد برای رسیدن به آمال و آرزوهای دیرین در ارسباران کهن که با همت و تلاش هنرمندان این خطه و با همدلی و همراهی مسئولین توانست در اولین حرکت خود به‌صورت ملی و سراسری برگزار شود و امید است با حمایت‌های بیشتر و تلاشی مضاعف هم استمرار یابد و هم در آینده‌ای نزدیک به برندی جهانی تبدیل شود و ما در رسیدن به این هدف مصمم و جدی هستیم و با ایمان و باوری عمیق میگوییم که: 'این آرزو محقق خواهد شد.'
محمدرضا بهمرام حضور قوی عکاسان شهرسنتان اهر را در این جشنواره مایه مباهات و دلگرمی دانست و گفت: از 42 عکاس مرحله نهائی تعداد 17 نفر یعنی 40 درصد از عکاسان عضو انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر بودند و از لحاظ تعداد آثار راه‌یافته نیز سهم عکاسان اهر 26 اثر از 62 اثر معادل 42 درصد کل آثار بود.
شهرستان اهر در منطقه ارسباران واقع شده و دارای جلوه های زیبای طبیعی است که هر هنرمند عکاسی را به خود جلب می کند.
این شهرستان در میان ارتفاعات مهمی چون قیزقلعه‌سی به ارتفاع 1266 متر و کوه تاریخی معروف هشت سر با ارتفاع 2536 متر محصور شده و دامنه ارتفاعات مزبور از جهات شمال و جنوب و غرب تا هوراند کشیده شده است. 

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.