فرماندار شهرستان هریس از تکمیل فاز اول مرکز پسماند شهرداریهای تابعه شهرستان با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال در یک ماه آتی خبرداد.

تکمیل فاز اول مرکز پسماند هریس تا یک ماه دیگربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  صابر تقویمی روز یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند و کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان هریس‎ با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند، لزوم اخذ بهترین تصمیمات برای مدیریت مشکل انباشت پسماندهای شهری و روستایی را خاطر نشان کرد.
وی ایجاد مرکز پسماند شهرداریهای تابعه را قدم بزرگی برای رفع معضل پسماند شهرستان برای 10 سال آینده دانست.
فرماندار هریس همچنین با اشاره به اینکه سامانه تفکیک زباله همزمان با افتتاح این مرکزعملیاتی خواهد شد، گفت: این سامانه برای کاهش پسماند قابل دفن و ایجاد منبع درآمدی پایدار ضروری است.
تقویمی در خصوص لندفیل "محل دفن پسماند" بخش خواجه نیز اعلام کرد: مکان یابی مناسب انجام شده و در انتظاراعلام نظر نهایی ادارات محیط زیست و منابع آب برای شروع عملیات اجرایی هستیم.
وی با توجه به پیشنهاد احداث لندفیل مشترک برای دفن پسماند شهرستان ورزقان و بخش خواجه از سوی استان، خاطرنشان کرد: اولویت شهرستان هریس احداث لندفیل مستقل برای مدیریت پسماند شهری و روستایی بخش خواجه است.
تقویمی با استناد به مکاتبات دهیار و مسئول خانه بهداشت روستاهای تابعه شهرستان هریس ، از شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست در خصوص برخورد قانونی با افراد ناقض بهداشت محیط روستایی و پاکسازی محیط روستاها از پسماند دامی و پساب خانگی اقدام کنند.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.