معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان در تابستان اعضای خانواده خود را باسواد کنند.

دانش‌آموزان در تابستان اعضای خانواده خود را باسواد کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر در بازدید از حوزه امتحانی دوره انتقال در جمع سوادآموزان و همکاران با توصیف بی سوادی به‌عنوان یکی از معضلات اساسی جامعه اسلامی اظهار داشت: با وجود جمعیت بیش از ۹۶ درصدی باسوادی استان، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

معاون سوادآموزی استان بوشهر افزود: این از اهداف عالیه نظام است که حتی یک نفر بی سواد هم نباید در جامعه ی اسلامی وجود داشته باشد بنابراین باید تمام همت خود را صرف کنیم تا با مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی رقم بی‌سوادی استان را به صفر برسانیم.

وی با تأکید مجدد به نقش همه فرهنگیان و معلمان به‌ویژه مدیران مدارس در حل معضل بی‌سواد در استان به دانش آموزان توصیه‌هایی داشت و گفت: با شروع تعطیلات تابستان و اوقات فراغت یکی از بهترین اقدام‌هایی که شما دانش‌آموزان می‌توانید انجام دهید آموزش سواد به افراد محروم از نعمت سواد در بین اعضای خانواده و بستگان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مجید نخستین فرمانش امر به خواندن است، بیان داشت: سوادآموزی دریچه‌ای گشوده رو به دنیای دانایی و توانایی است و وظیفه همه نهادها و دستگاه‌ها است که برای شتاب بخشی به سوادآموزی و ریشه کن کردن بیسوادی تلاش کنند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.