وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که قطع کمک‌های مالی امریکا به پاکستان و تقویت رابطه‌ امنیتی با هند از گزینه‌هایی است که امریکا در راهبرد جدید خود در قبال افغانستان، پاکستان و هند در نظر گرفته است.

امریکا می‌خواهد با قطع کمک‌های مالی خود به پاکستان، روابطش با هند را گسترش دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های امریکایی گفته‌اند که دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور و تیم امنیت ملی‌اش قرار است درهفته‌ جاری راهبرد جدیدش در قبال افغانستان، پاکستان و هند را مورد رایزنی قرار دهد.
در بخشی از خبرنامه‌ وزارت دفاع امریکا آمده است: "افزایش احتمالی سرباز در افغانستان و تصور تازه‌ای که نسبت به پاکستان و حمایت کورکورانه‌ این کشور از گروه‌های هراس‌افگن شامل این بحث است".
خبرنامه افزوده است که احتمال قطع کمک‌های مالی امریکا به پاکستان و تقویت رابطه‌ امنیتی با هند شامل راهبرد جدید خواهد بود.
مقام‌های امریکایی گفته‌ا‌ند که اداره‌ ترامپ درمورد این که آیا سربازان امریکایی برضد گروه داعش عملا و به گونه رسمی در افغانستان وارد اقدام نظامی شوند یا نه، را نیز به بررسی خواهند گرفت.
ازسوی دیگر جیمز متیس وزیر دفاع امریکا گفته است که کشورش برای تصمیم گیری در این خصوص خیلی نزدیک شده است.
آقای متیس گفته است: "ناگزیر نیستیم سخن از جدول زمانی و یا پیشرفت در اعلام راهبرد جدید بگوییم، اما آمادگی‌ها وجود دارد و ما برای گرفتن یک تصمیم نهایی و اعلام راهبرد جدید برای افغانستان و منطقه خیلی نزدیک شده‌ایم".
گزارشی‌ها نیز وجود دارد که اریک دی پرینس، موسس شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر و استیو فینبرگ، مالک شرکت داینا کورب طرحی مبنی بر استفاده از سربازان پیمانکار به جای استفاده از نظامیان امریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده‌اند.
اما هنوز مشخص نیست آیا ترامپ این طرح را پذیرفته است یا خیر.
گزارش‌هایی پیش از این وجود داشت که واشنگتن قصد دارد که سه هزار تا پنج هزار سرباز اضافی به افغانستان بفرستد.
اما پیش از نشست سران کشورهای ناتو که ترامپ خود در آن شرکت کرده بود، گزارش‌هایی به نشر رسید که مقام‌ها در داخل کاخ سفید در این مورد اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.